M som i Maria

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 18 januari 2009 20:18

Tänk att jag har så mycket att berätta så det blir del 1 och 2. Jag utlovade dans och  här kommer det. Först en otroligt god middag, Tack värdfolk för det, sen blev det dans runt granen. Ifjol hade vi lite brått när vi tog av kulor och ljus, i år försökte vi vara mer försiktig. Som ni ser hade vi en rolig kväll! Räven raskar över isen...

Av Maria - 18 januari 2009 13:37

Samling kl 10.00 för avfärd mot Storhögen. En vätskekontroll på vägen, mycket gott! Väl framme vid fiskdammen så hittade jag en "fiskare" som tydligen hade haft en tuff natt...eller tuff vinter helt enkelt!

Första fisken fick ju Orvar, så klart, storfiskar´n! Alla provade lyckan med skiftande reslultat. Sen blev det lunchdax, pyttipanna stekt på murikka, mums!!! Alla åt och drack sig mätta. Vi avslutade med lite mer fiske och då kom Damm-ägaren själv ner och visade var skåpet skulle stå! Han stoppade ner kroken, sa till Bosse att nu har jag napp, dra upp den här du...ÅH vilken bjässe!!!! Minst 4 kilo! Fin avslutning på en mycket trevlig dag. Alla glada och nöjda,när vi körde hemöver. Middag och dans kring granen lite senare. Se del 2! / M

Av Maria - 16 januari 2009 19:16

det var länge sen, men vá gott!!! Alldeles för sällan. Jag minns när jag gjorde "Flygande" första gången, det var ju så exotiskt med Italiensk krydda!!! Himmel och pannkaka, vilken kulinariskt upplevelse. Idag ska det vara "smoked salt" och "honey-bunny-roasted...ja ni vet! NÄ fram med gamla godingar till recept! NU när jag ska vara hemma ska jag gå igenom mina gamla kokböcker. Strömming är en rätt jag lovat mig själv...Mums! Annars är det full fart mot helgen! Imorgon ska vi på Julgransplundring hos han som var Lucia, först Fiskdamm, då fiskar vi i en riktig damm, regnbåge, sen ska vi slänga ut granen hos "lusselelle" och tillaga den goda fisken...det kan bli nåt dé!!! Vill ni ha bilder? Ja jag ska se vad det kan bli...Kram / M

ps kanske det blir lite dans kring granen innan...

Av Maria - 15 januari 2009 20:15

Jag har ju väntat på operation länge, har stora problem med mina händer. Mest högra, men nu ska jag få det fixat. Förhoppningsvis! På onsdag ska farbror doktor skära upp min högra hand! OJ, jag är något nervös. Sjukskriven är väl en sak, men jag ska hålla mig någorlunda stilla!? HUR ska det gå??? Ingen träning, ingen springning, ingen dammsugning, ingen diskning, ingen bakning, ingen "ut-å-gå-med-Timo"... det kanske låter riktigt bra? NÄ, jag vet att jag kommer att bli hopplös! Jag kan nog gå en sväng men inte med en hund som drar likt tre oxar. Men jag får se det positivt, massor av tid för att blogga, läsa, kolla tv (inte riktigt jag men ändå), ja vad mer... Kan ju inte köra bil! ÅH vad jag klagar, det kommer att bli bra det är huvudsaken...NU ska jag städa lite, medan jag kan! Kram M

Av Maria - 15 januari 2009 07:56

Mickes tjej fyller 29 år idag och det vill vi fira! Grattis Johanna och ha en bra dag! Kramar från oss i Republiken Jemtland

Av Maria - 11 januari 2009 16:48

inför sista veckan i Örebro, förhoppningsvis! Men vi hann in på stan och lite Loppis-besök. Köpte den här lilla blå skålen, är svag för färgat glas. Hittade även några ursöta assietter, men de var lite dyra...få se om jag slår till nästa helg! Sen bjöd maken på middag, sallad för mig och pizza för honom. Gott! Nu ska jag läsa igenom mitt arbete. Sköt om er i veckan. Inget bloggande för min del förrän torsdag, kanske! Kram M

Av Maria - 9 januari 2009 18:40

nu har vi kastat ut vår fina gran :( Men det är samtidigt skönt! Det går mot vår. Ett skivtips, en av mina stora favoriter är ju Pink och den nya skivan är jättebra, inte lika bra som den förra men BRA! Jag är ju lite av textnörd och den har många bra texter, ganska djupa...Förutom en som jag känner igen mig i, (också) "My friend give me Tequila so I get flirty"...Ha ha ha! Ja, det är livsfarligt med Tequila, men gott...

Ut med granen nu och ta er en skumtomte, den sista på ett tag! Kram M

Av Maria - 7 januari 2009 20:46

Jag måste bara skriva av mig!HUR i hela friden kan man som vuxen man klä sig så inihee-vetet (förlåt) fult! Satt och tittade på Grammis-galan, lyssnade på Takida och kollade in en frän Robban. Sen försvann allt det mysiga och jag höll på att sätta teet  i vrångstrupen när herr Olle Jönsson i Lasse StefanZ(kolla in Z) äntrade scenen i Cowboy hatt, RUTIGA byxor och IMITERAD KROKODILSKINNS -kavaj!!! OJ OJ OJ!!! Vem är hans stylist? Vem kan sy så fula kläder, har Lena PH varit inblandad...ni som känner mig vet att jag inte är någon dansbandare men det här tar priset! Sen är jag inte någon modebloggare heller, men jag måste bara skriva av mig! NU har jag gjort det, hittade ingen fin bild på kvällen out-fit, finns säkert att finna imorgon. Men håll tíll godo med den här bilden av Modeoraklet Olle J. Dior och grabbarna, släng er i väggen, nu har vi Mr JÖNZZON him self...(Oh my god)!

ps senare visar han upp sin tuffa tatuering (tycker han) på några löjliga ackord...stackare! Kör i svanken nästa gång, mr JÖNZZZZ

Ovido - Quiz & Flashcards