M som i Maria

Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 29 april 2010 21:19

Härligt! NU går det mot vår i rasande fart...därför har inte solen hunnit med än! Men den kommer, jag lovar...  

Imorgon blir det som vanligt fest på klubben, jag kommer att stå bakom bardisken, men det mår man bäst av!!!! I övrigt hoppas jag på lite sol och värme, men det ser inte lovande ut! Sätter in några bilder från förra helgens vattengympa-utbildning! Sköt om er! M

    

Av Maria - 26 april 2010 21:24

var intensiv men rolig! Lördagen tillbringade jag i en badbassäng, Vattengympautbildning hela dagen! Jätteroligt och inspirerande!     

På söndagen rullade vi neröver mot Ljungaverk med katten Malte, som skulle hem till sin matte, min mor, som varit på Semestertur till Lanzarote. Jag blev även klippt och färgad hos min jätteduktiga frisör, Emelie!

Orvar fick måla lite, i en bagagelucka på en RAGGARBIL! Inte illa!  

Ha en bra vecka! M       


Av Maria - 21 april 2010 15:38

men men, bloggen heter ju MsomiMaria! Våren är på gång, men fortfarande kallt! Aprilvädret håller i sig! Idag är jag hemma och "yrar", blev så yr igår på jobbet! Tar det lugnt och ska läsa lite till...imorgon blir det jobb igen! Ha en bra vecka! M  

  

Vitsippor i fjol på Alnö! Längtar till jag får plocka i år igen...

Av Maria - 18 april 2010 18:37

Nog är det aprilväder allt...det blåser, snöar, haglar och sen mitt-i-allt kan solen titta förbi! Har vårstädat bilen i alla fall, nu är den nästan som ny igen!

Var och firade O;s kusin igår i Alavattnet, 50 år passade han på att fylla...

Grattis P, du fyller ju faktiskt idag!

I övrigt en lugn och skön helg!

Ny vecka = Nya tag! Kram M       

Av Maria - 12 april 2010 19:49

Äntligen kom solen och våren. På lördagen blev jag "gräsänka", O for till Namsos på hoj-kalas. Jag blev nerbjuden på Playa del Hanson...mysigt värre! Därefter middag hos samma personer, gryta på tjäder! Inte illa! Mycket gott och trevligt. På söndag var det årets sedvanliga Pimpeltävling i Mjärtan.

200 personer kom för att blöta en krok och äta Bosses världskända Kolbullar! Kanonväder och fisk fick de på köpet! Kan det bli bättre!

Njut av vårvinterns bilder! Ha en bra vecka! M

             

  

Av Maria - 6 april 2010 20:15

Långfredagen var ju lite blåsig, men vi har som tradition att vara på isen och äta påsklunch...som blev en kombinerad lunch/eftermiddagsfika i båthuset. Henrik och Berith kom förbi i snålblåsten.

På självaste påskafton kom ju Mormors gullungar! Påsktuppen hade, som tur var landat innan, med massor av ägg och paket!

Sen kom solen! Påskdagen tillbringade vi på isen hela dan, eftersom tjejerna är morgonpigga (Alva kl 5, och resten halv 7) så var alla klädda och klara och nere på is kl 9!!!!

En mysig påskhelg med dessa underbara ungar!

Nu är det jobbveckan igen! M

                        

Av Maria - 1 april 2010 15:58

 1 år och full fart på denna härliga tjej! Vi längtar tills de kommer hit, idag är de hos Morfar och Emelie och hälsar på. Alva, en tjej med Go i...vet vad hon vill, älskar mat och allt som händer! Kram Alva från Mormor och Orvar.

       

Nya bilder kommer när de har anlänt till Handog!










Ovido - Quiz & Flashcards