M som i Maria

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 31 januari 2009 10:13

Måste få skryta lite! Har "tjuvat" bilden av Jonas och Cattis, men visst är den vacker! Så stolt får man vara när man är mormor...

Överst kommer en bild på BusVilma, lika härlig den!

Trevlig lördag på er! M

Av Maria - 29 januari 2009 12:20

Idag ska vi slå till med isterband. Gott! Nu när jag är tv-tittare så har jag sett på Per Mobergs matprogram, jättebra! Han är ju lite slamsig men gott ser det ut det som blir lagat.

I helgen kommer Vilma och hälsar på, ja även hennes föräldrar. Längtar efter henne. Då blir det fiskmiddag, vi har ju fina fiskar i frysen efter "fiskdammen".

NU ska jag hoppa i duschen, det är ett project i sig! Maria

Av Maria - 26 januari 2009 18:09

Igår kom en av mina gulliga grannar och tittade till mig och mitt gips. Hon hade med sig tulpaner och en bok, en jättebra sådan! Jag läste ut den idag. "Joggar med björnar" heter den, jag brukar ju jogga med älgar och det känns mer tryggt det. I vilket fall så är boken bra, en spännande historia som utspelar sig i trakterna kring Ockelbo.

På eftermiddagen fick jag den färskaste "byxade" abborren jag någonsin ätit! Orvar for en sväng och pimplade, hem och "byxade", stekte den och bjöd mig abborren på en hårdmacka!!! MUMS! Han håller på och samlar pluspoäng nu, kanske dax för en överraskningsWhisky...hm...

Mot soffan och tv-kväll (igen)! M

Av Maria - 24 januari 2009 21:37

till lilla söta Strömsund som Orvars gamla chef sa...Vi tog bilen och for en sväng, först "DollarStore", sen till KusinVitamin P-Å. Han var i Alavattnet, så vi tog en titt runt där. Sen ner till morbror Per-Magnus och Birgit. En trevlig eftermiddag med gott kaffe, "krusa" och många historier från Handog. Vi avslutade med Kusin en gång till, hemma i Ström. Där fick vi årets första semla! Med en mage full av gott for vi sakta hemöver...NU blir det smalmat till veckan! En trevlig lördag med andra ord. Inga foton men hittade en rolig gammal "logga" på nätet. / M

Av Maria - 24 januari 2009 09:35

Jag och Tony Irving är helt överens..

"Han går som en karl, ååå han röör sig som en karl ska"!!

(engammal sång för er ungdomar som inte vet...)

Heja Magnus, det här vinner du!!!!

NU ska vi ta en tur till Strömsund, släktbesök och Dollar Store!

Sköt om er! M

Av Maria - 23 januari 2009 14:55

Är ett bra namn på en som är gipsad och bara ligger o ligger...som en katt! Nä, nu ljuger jag lite, har faktiskt varit ute på promenad idag! Men igår låg jag mest hela dagen, Tack "Desperate Housewives" att ni finns! De fixade min vila...Allt är bra med mig men det tar lite tid, idag har gubben fått hjälpa mig med att tvätta håret...fniss! Kanske är det bra att vara lite enarmad ibland, man kommer som närmare varandra!

Idag vill jag gratulera Takida till Rockbjörnen för Årets grupp! Jag säger som Fylking: ÄNTLIGEN!!!

Nu ska ni ha en mycket trevlig helg! Kram från M

Av Maria - 22 januari 2009 08:43

Allt gick så bra, det som gjorde ont...riktigt ont var bedövningssprutorna! Usch! Men det är ju bara att bita ihop. Nu är jag i gips och det är ju spännande bara det!! Det tar ju lite tid att fixa till sig så man åtminstone kan gå ut efter tidningen...ha ha ha. Bild kommer på mig och min hand. Nu ska jag vila lite, det känns ju trots allt.

En stor bukett tulpaner till doktor Simon och hans "syrror" kommer här för ett bra jobb! (hoppas jag) Kram M

Av Maria - 20 januari 2009 16:16

Idag har Matilda tagit körkort så nu är det full fart på vägarna runt Strömsund! Hoppas jag får besök nu när jag ska vara hemma och vara sjukskriven med min hand i gips. Grattis, det där gjorde du bra!!!

Kör försiktigt! Maria och Morbror Orvar


Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards