M som i Maria

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 30 november 2009 21:33

1 december firar vi Pappersbröllop. Låter inte så kul, men nästa år är det Läder... Känns mer oss! 

Så här såg det ut för två år sedan, tiden går minsann. Ha de! M        

  









Av Maria - 29 november 2009 19:47

Vi tycker alla att den blev lyckad. Vi började med lite fika hemma hos henne, hon var såå  nervös för vad vi hittat på...Paketöppning, och där kom han; Mannen i hennes liv, Malte, en stilig gråhårig (katt)kille! Med tillbehör!

Sedan skålade vi i Skumpa, och det bar iväg med oss. VAR? Mot O`Learys och bowling med middag. Jättekul! Mor är en riktig hejare på kasta kulor! Men kvällens vinnare blev Orvar, trots trasiga armbågar, men vad gör man inte för en vinst! Johanna vann damernas! Bra jobbat!

I fredags hade jag ett "mystiskt" paket i brevlådan, och vet ni vad det var? Mormors gulligaste tjejer hade skickat en liten Japantjej till mig med en hälsning, så tårarna kom på mormor´, de saknade mig! ÅH tusen tack, den lilla japanesen står på köksbordet som ni ser. NU önskar jag er en trevlig Advent. Kram M

  

               









Av Maria - 27 november 2009 19:16

Stort Grattis Mamma! Tänk att du fyller 70 år imorgon, så pigg och alert du är! VI kommer och överraskar dig med lite kul och bus....  

Ha en riktigt fin kväll ikväll, imorgon blir det ingen vila! Kramar Maria o Co     







Av Maria - 26 november 2009 21:27

Städar jag lite, och fram med stjärnor och stakar...tur att man har en gubbe som kan med det där elektriska, för två av "stakarna" ville inte. NU ska ni inte missförstå mig, de ville inte lysa! 

Men det fixade till sig! Imorgon kväll får jag tända stjärnorna, han är hård på det O. 

NU ska jag hoppa i säng, glad som bara den för Timrå IK vann ikväll, mot HV71!!! Det är stort ska ni veta! Bra jobbat, mina rödvita grabbar! Natti natti!  









Av Maria - 25 november 2009 15:17

på bloggen, nästan lika men så ni vet! msomimaria.bloggplatsen.se

Kommer att funka med gamla adressen än ett tag. Kram på er! 

 









Av Maria - 24 november 2009 17:53

Till självaste JULAFTON! Imorse när jag skulle på jobbet var jag tvungen att skratta för mig själv och ta ett foto! KOLLA, regn, blött, tråkigt, ingen snö! Bara lyktan som lyser, i sin ensamhet...vad är det för väder vi fått?

Helgen som gick var full av barnbus, shower á la Rock´n roll och jakt, så klart! VI åt en massa gott också...sen på söndag blev det en tur till Dollar Store i Svenstavik, inköp av lite julsaker, man har ju såå lite! ???? Hmm...  

            









Av Maria - 20 november 2009 17:24

  

Inväntar en famílj från Småland, Jocke, Camilla, Albin och Arvid. Det blir mycket jakt, rock´n roll (albin och arvid står för det) myspys med bad ( storsjöbadet) så helgen kan bli bra! Trots vädret. Killarna ville göra snögubbar och åka pulka....vad säger man; Nej vi har ingen snö! Tänkte sno lite på ´ÖSK men men...Vi tänder ljus och myser ändå! Glögg på er! M  

Av Maria - 17 november 2009 19:06

Har fått så fina foton på mina barnbarn, de härligaste ungarna i världen! Mormor saknar er, ska ni veta! Pratade med dem igårkväll via datorn, och det är tur att den tekniken finns. Här får ni också njuta av gullungarna! / M

        

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards