M som i Maria

Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 30 augusti 2009 20:30

är ju helt underbara! Det här hände idag för mig/oss inne i Lit. Jag och Orvar var in till byn och delade ut info-blad inför höstens vattengympa.Jag gick ur bilen vid några brevlådor, där stod en lite tjej och kollade på mig och sa; Var ska du? Jag svarade; Jag ska gå ner till en tant med ett papper. Så det gjorde jag, undet tiden vände O på bilen, när jag kom upp till platsen där tjejen stod sa hon; Där borta är din pappa!!!!
Ha ha ha! Härliga unge! Jag berättade genast för O vad hon sagt och han tyckte inte hon var ett dugg kul...men det tyckte jag!
"Pappa" och jag for hemöver med ett glatt skratt inombords...ja, även i bilen!


Av Maria - 28 augusti 2009 20:43

Härligt med fredag. Idag gjorde jag en klassiker "Flygande Jakob", det var ett tag sen, men lika gott!!! I veckan har jag även gjort två olika blåbärspajer, den här med blandade blåbär/vinbär, bra att ha tills Catarina, Vilma och Alva kommer! Det ska bli så kul! Mormor längtar!!!

Nu blir det lite altansittning, måste passa på de kvällar som är hyfsat varma! Trevlig helg!

Av Maria - 25 augusti 2009 22:06

var jag idag. Men det var blåbär jag ville ha, men det finns nästan inga! Fick ihop till en paj i alla fall. Men LINGON blir det, i massor! När jag gick där i skogen alldeles för mig själv så ser jag plötsligt att någon ( björn?) nyligen hade krafsat i backen, på två ställen... Då gick pulsen upp lite, satt mig på en stubbe, tog en kopp kaffe och ringde gubben och frågade om det fanns björn där jag var...ja den finns ju överallt här!!! Nåväl, jag fikade och fortsatte plocka lite bär. När jag var på väg hem så mötte jag en jägare som berättade att björnen brukar visa sig just här, varje höst! I våras hade han varit ut på bryggan som ligger lite längre ner...OKEJ! Ja, så var det med den saken. Skön dag i skogen i alla fall!
Mors lilla Olle i skogen gick...

Av Maria - 24 augusti 2009 14:44

party i Ljungaverk! Vilken helg! Vi började med en mysig fredagkväll, god mat och sedan lite bilåkning med mågen. På lördag följde jag med Eva till hennes goa barnbarn, där var det 2års kalas. Massor av gott fika fick vi! Trots regn hela dagen så hade Karlsro Flyers en kanondag och kväll med bla Hepstars, bild här på Svenne (även Lotta sjöng några låtar).

Hela Ljungaverk med omnejd  hade gått ut, otroolig mycket folk!

Emelie grillade hamburgare och innan  hade hon gjort flera håruppsättningar i riktig Rockabilly-stil. Hon sålde även lite fräna kläder tillsammans med A-M. Som sista band var det Hatchbacks (mågens band) och vilket ös!!! Rockabilly på hög nivå...Ja, ni ser ju på skorna att vi dansade!!!

EN MYCKET TREVLIG HELG! Tack alla goa vänner!

Av Maria - 18 augusti 2009 15:30

Nu är det väck, gipset och stygnen...har vilat hela eftermiddagen!

Tittat på en kanonbra film; AUSTRALIA med Nicole Kidman!!! Vilken film, har skrattat och gråtit om vartannat...men då är filmen bra, eller hur?

Igår hade jag goda grannar här, med Krya-på dig blommar, ringblommor och gladiolus och även en DÖSKALLE halsduk, Harley Davidson, inga dåliga grejor!!! De är helt fantastiska dessa grannar! Så nu är jag jättepigg!!!!

Tusen tack!

Av Maria - 18 augusti 2009 15:25

Det kommer några fler bilder på "barna" och deras sambos...

Av Maria - 16 augusti 2009 20:18

Lördagen började bra, barnen kom till våffelfrukost (beställt av Micke), sedan hade vi en härlig dag med fika på altan och KRÄFKALAS på den samma...vädret höll i sig precis till sista kräftan var uppäten, då kom regnet! Roligaste stunden för Mamman var när vi alla tog på sig sina  otroligt fina kräfthattar!!!! Ja ni ser ju hur jag skrattar så tårarna bara rinner...vi såg för roliga ut! Vissa ville inte...men det var ett måste, ingen hatt = ingen kräfta!!! Avslutning i vårt båthus...tack ungar för en härlig helg!

Av Maria - 13 augusti 2009 18:55

Igår kom tre helmysiga tjejer på besök. Två av dem ser ni rumla runt här, mamman satt ganska lugnt och drack kaffe. Jag fick den här härliga "buxbommen" (visst heter det så?), av dem! Precis en som jag gått och tittat på för inköp, nu är det höst på bron, lyktan plockades fram också.

Idag kom min kaffepanna som jag "fyndat", visst är den läcker!

Så torsdagskvällen ser lovande ut...tycker jag, eller hur?

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards