M som i Maria

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria - 26 januari 2012 18:51

är latin och betyder fånga dagen men bör snarare tolkas ta vara på dagen, njut av dagen eller njut av den flyende dagen.

Det säger vi, det tänker vi, men vi rusar på! Så en dag är det fakta, för någon! 

Att livet förändras, drastiskt!

En av mina närmaste kolleger och vän har drabbats av en hjärnblödning...bara så där!

Jag vill skänka en tanke, till henne ikväll, en tanke om hopp och bättring!

Ta vara på era dagar!

Kram på er!

Krama dina nära och kära! Många många gånger! / M

 


Av Maria - 15 januari 2012 18:34

Ha ha ha...  

Ibland får dom till det, våra grannar i Tröndelag! Så sant som det är sagt... / M

Av Maria - 15 januari 2012 18:07

Ja, då var det dax igen! Årets julgransplundring hos Örjan.

Som vanligt så börjar vi med fiskdamm. Samling kl 9.00 för avfärd mot Storhögen.

I år var det skönt väder. Vilma åker skoterpulka med mig och Anette. Vi har tur att få åka med Bosse som kör så fint med hela ekipaget.

      

  Första stopp, lite varm glögg.

    

Cattis och Alva tog bilen upp så vi möttes där vid dammen. Men tyvärr var inte fiskelyckan god i år! Jag fick på en som jag tappade...

Men vi hade en toppendag, god soppa och trevligt umgänge.

Tjejerna fick åka skoter så alla var nöjda.

      

   

Efter hemkomst så vilade vi lite. Åter till Hanssons på middag kl 18.

I år blev det kyckling pga fiskebrist...

Det gjorde inget, kanongott!

Örjan och Anett slog rekord som festvärdar. I år fick vi fiskdamm, inomhus också, till allas förtjusning! Tänk vilken tur vi hade, alla fick napp. Jag fick snapsglas, en snygg sjal och skumtomtar!

Småtjejerna var trötta och mycket nöjda när de gick hem...

Stort TACK för en trevlig dag och kväll! M

       


Av Maria - 15 januari 2012 18:01

har varit här med mamma och hälsat på några dagar! Vi hann med mycket. I torsdags var vi till AG, Anders, Molly och Tilde och hälsade på. Tjejerna lekte och hade jättekul! Några härliga bilder på bustjejerna!

        

  Molly fixade fika, en riktig kaktårta! Mumsigt!

Tack för en rolig kväll.

På fredagen sprang vi på stan, och sen var det fredagsmys.

Igår, lördag så var det utedag hela dagen...mer om det snart! M

Av Maria - 6 januari 2012 10:41

på din födelsedag!

För 32 år sen kom du till världen, efter många timmar....men du är värd varje timme!

Hoppas Du får en härlig dag. När jag ringde imorse så hörde jag att dina döttrar var "speedade" till tusen så jag vet att de ser till att dagen blir lyckad. Även Jonas gör det, så klart, men kanske i lite lugnare tempo!

Sköt om er! Kramar M

  

 

Av Maria - 5 januari 2012 17:39

Jag hoppas ni väntat!? hi hi hi...på bilder från Nyårsaftonen alltså!?

Vi hade en jättetrevlig nyårsafton. Classe kom på em, vi åt lite paj, och laddade för kvällen.

 Vid 18 var vi  igång med förberedelser inför förrätt.

Alla var på plats vid 19.00, då kalaset startade.

Här kommer bilder som talar för sig själv.

 Snyggt dukat i svart och vitt!

        

   Skål ta mig fan!

       

  

När riktiga män har ätit gott så behöver de en cigarr, tydligen!!!


    Åsså lite dans...

Nyårslöften? Ja, vi ska inte raka oss på ett helt år!!   

  NIklas läste Tennyson's Nyårsklockan!

        Var är alla som ska ha skumpa?

Ja, som ni ser hade vi det mycket trevligt på alla sätt och vis!


Nu önskar jag er alla en trevlig Trettondagsafton och helg!


ps, är ni sugen på mer, gå in på Handog.nu (jag har länkat den)

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards