M som i Maria

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 31 januari 2011 20:16

I helgen var jag på "västra-turné". Första stoppet var hos Emelie i Fränsta. Fixade hår, åt sushi, en sväng på klubbstugan sen Forum...Tidig morgon, mot Sundsvall och farmors goaste Douglas! I Sundsvall hann jag med mycket, Douglas med fam, mamma och en IKEA sväng. Tack ungar och mamma för en mysig familjehelg!

Kram M

    

Av Maria - 22 januari 2011 18:57

  

I morse vaknade jag med en ond hals, och nästan ingen röst! Trist, men så är det! Lagade en supergod gryta i stället. Marinerade vildsvinsfilén i olivolja, soya, ketjup manis, dijon senap, rosmarin och salt. Där fick den dra några timmar. Stekte upp lök och stekte filén i skivor, lät det puttra länge. Sen i med viltfond, senap, grädde, kantareller och cornichons... Det blev Maria's vilda svinagryta! MUMS!

Orvar gjorde klyftpotatis, och stekte även några orrbröst till. Nu är det en lugn tv-kväll framför oss! Trevlig helg! Hoppas halsen är bättre imorgon! / Maria

Av Maria - 16 januari 2011 14:53

Örjan och Anette bjuder in till den årliga JULGRANSPLUNDRINGEN.

Dagen startar kl 9.00 trots den kalla morgonen, -20 grader!

     

      

Vi kommer iväg, en del kör, en del åker i skoterkälkar, mysigt värre! På skogen blir det några stopp, för att se på naturen och få en värmande glögg!

            

Vi är framme vid fiskdammen vid halv 11. Något blidare, men vad gör väl det!

Vi har kläder efter väder. Idag var det tjejernas tur att fixa kvällens middag? Hoppsan tänkte vi, men ingen fara. Jag drog upp första fisken, en röding!!!! Fantastiskt kul och spännande! Jag fick även ta Beriths fiskelycka, och drog upp en till! Alla tjejer fick fisk, summa 5 st, 3 rödingar och 2 regnbåge!

Kvällens middag var räddad!

Nu var det dax för lunch, Anette hade lagat en supergod soppa, varm och het. Perfekt att få komma in i kojan och äta...

Innan vi lämnade Storhögen så måste ju granen ut, vi tog Sekas! Medan han underhöll oss på dragspel slängde vi ut granen och dansade...

Sen bar det av hemöver!
       

Efter dusch och lite vila så sammanstrålade hela gänget hemma hos Örjan igen. Värdparet lagade en välskmakande middag, med förrätt, varmrätt (fisk, såklart!) och efterrätt. Sedan hade vi lite frågessport, triss-dragning och mer dragspel!

Tusen tack, Örjan och Anette för en härlig dag och vilken middag!

Jag avslutar kvällen med lite hundsnack...

  







Av Maria - 15 januari 2011 15:52

Idag fyller Johanna 31 år. Stort GRATTIS!

Hoppas du får en bra dag!

  

Själv har vi Julgransplundring hela dagen, startade kl 9.00 imorse med fiskdamm! Jag fick 2 st rödingar! Örjan och Anette bjöd på supergod lunch vid fiskdammen! Innan vi lämnade Storhögen och Sion så slängde vi ut granen med dans till dragspel! Mysig dag på skoter. Nu ska vi iväg på middag, och äta upp fina fisken!

bilder kommer, jag lovar!

  

Av Maria - 10 januari 2011 17:49

Vilka härliga dagar vi har haft, nästa som vår! Jag var tvungen att ta några vintriga bilder, från gårn´...

Ha en bra vecka! M

    


Av Maria - 7 januari 2011 11:59

Året har börjat bra, med god mat och dryck! Igår lagade maken en supergod hargryta á la Peter (uppfödaren till Saku)! Receptet finns på hans hemsida, kolla in Finnörjes kennel. Den var jättegod, Orvar var så nöjd! Till det fick jag ett rött vin som heter Sextant (!), vad nu menas med det? Men gott var det!

    

Idag måste jag in och träna, det går inte bara att stoppa i sig godsaker hela tiden! Härligt väder men mer snö är på väg. Ha en bra helg! Kram M


Av Maria - 6 januari 2011 11:04

Idag blir min stora tjej 31 år!!!! Stort GRATTIS på födelsedagen! Himmel vad tiden går! Jag minns när du sjöng julsånger som "Hej Tomtegubbar slå i glasen"...

-en liten tid vi leva här, med mycket möbler och stort besvär...!!!!

  

Skapa flashcards