M som i Maria

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 27 september 2009 20:51

Nu är hon "dopad" och det gick tydligen bra. Hon sa väl till lite men tydligen tyst under psalmerna! Vill väl ha lite ljud runt sig...Bilderna från kyrkan är mörka, men så kan det bli. Ni får njuta av henne i matstolen.

     Imorgon bär det av till Strömbäck på läger. Ska bli jättekul. Ett helg gäng synskadade ungdomar träffas under en vecka, och vi som jobbar med dem. Toppen med dessa träffar, att få byta erfarenheter både som personal och ung!Sköt om er! M


Av Maria - 26 september 2009 13:34

Känner mig så deppig, idag är det dop i Kiruna. Alva döps och här sitter jag...men jag kunde inte fara, så enkelt är det! Men det känns inte bra, vill ju vara med en sån här dag. Jag vet att Cattis förstår, men ändå...Trist att det ska kosta 4-5000 kr för att flyga till Kiruna när du kan åka till Spanien för 2500....

Nej, nu har jag tagit reda på älgkött, kokar hundmat, lagar mat till jägarna...sen bär det av på läger med min elev på måndagmorgon. That´s life....Ibland gör man bara saker för andra, själv då???

Nej, nu ska jag rycka upp mig.

Av Maria - 25 september 2009 07:23

blir Alva den 1 oktober! Vad tiden går! Nu är hösten här. I helgen var det meningen att vi skulle till Öjarn på jaktprov med Timo, men vi blir hemma. Jaktprovet går här hemma. Våra vänner fick förhinder pga av sjukdom, allvarlig sådan...trist! Vi får älgkött idag så vi har det  vi gör, och till veckan åker jag på ett Syn-läger i Umeå. Det ska bli jättekul! Sköt om er i helgen!

ps skickar med ett foto från veckans harjakt också, Timo var så duktig!


  

  

Av Maria - 20 september 2009 12:32

i höstens tecken. Barn och barnbarn här, med allt vad det innebär. Lek med Barbie, hjälpa till med köttfärsmalning osv.              Sen helgen med varma dagar, vackra färger...Ha de! M

Av Maria - 19 september 2009 09:24

Emelies farmor dog förra veckan, bara 70 år. Vill bara skicka en tanke... och några ord ur "Vinden är min mor".

Våra liv blir mer meningsfulla när vi minns dem som var före oss

  

Av Maria - 17 september 2009 21:33

ÅH du Yvonne, grattis du med! Här kommer några bilder bara för er! Ha en bra dag! M


    

Av Maria - 11 september 2009 14:52

Nu har jag mina underbara barnbarn här. De kom i tisdagsmorse, kl 4.00 till Bräcke. Jag hämtade dem där. Vi har mysfikat, badat och bara varit...nu är de i Fränsta, men kommer hit ikväll igen! Orvar och jag längtar! Emelie följer också med, det blir en riktig familjehelg! Jättekul! Här kommer några bilder från veckan. Trevlig helg! M

        

Av Maria - 10 september 2009 20:33

           Här kommer några bilder från vår Sthlms-helg. Vi hann med det mesta! Shopping, god mat på Fridays, vin, moster K, mer shopping, Söder, Golden Hits, kolla kändisar, Gamla stan,  Söder, shopping, mer mat och vin...

Ja ni kan ju tänka er!!!

Tack gumman för en jätterolig helg!

ps Ny "kostym" på bloggen, så det kan hända att jag gör lite fel...

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards