M som i Maria

Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 30 januari 2010 11:46

har jag fått. Vet inte vad jag ska skriva om och inga nya bilder...Men jag ska ta mig ut i kylan och se om kameran vill. Ikväll kommer några goda vänner på middag så jag ser fram mot kvällen, har gjort en Whisky-kladdkaka, de är Whisky-älskare så hoppas den blev bra. Eget påhittat recept! OM den funkar så ska jag sätta ut det här, jag  lovar. 

  På med raggsockor nu och ut i friska luften! / M









Av Maria - 25 januari 2010 17:23

var namnet på det band som O spelade bas i, förr, och som jag hoppas någon gång får se och höra "live"...men men.

Idag såg jag Rådimma live här i byn i alla fall!

Mysig dimma, lite mystisk också...håll till godo!

        


Av Maria - 24 januari 2010 17:04

Lite kul, eller hur? Med en döskalle, så klart. Varm och go!

I helgen har jag bakat segkakor, bra att hitta igen i frysen. Gjorde även en jättegod Fläskfilépanna som Cattis bjöd oss på i Kiruna. Länkar receptet!

www.matklubben.se

Ni måste söka på Fläskfilépanna á la Grekland.

Lycka till!  


Nu är det bara att ladda för en ny vecka! Sköt om er!

      

Av Maria - 22 januari 2010 18:22

hade min son igår! Han faller 5 meter ner i backen, först på ett glastak (!), som håller, sen ner i backen och är "bara" blåslagen men i behåll!

TACK, du som var där och skyddade honom!

ÄNGLAVAKT, helt enkelt! Nu sköter du om dig, Micke!

    

Kram Mamsen.

ps det var väl inte denna snöängel som var i farten? Eller, vad vet vi???




Av Maria - 18 januari 2010 18:44

Vi hade en lugn fredagkväll, med TV-mys. På lördagen for vi till Sundsvall och Johannas 30årskalas, som var en mycket trevlig tillställning. Äntligen fick hela släkten träffas! Vi fick god mat och dryck och en tårta som var hur god som helst! Tack Johanna och Micke!

Vädret har ju blivit lite mildare så en låång promenad blev det på söndagen.

Nu är det "vecka "igen och jobb...Ha de! M

  

ps. Fick träffa lilla Sally, Linda och Linus lilla sötnos, för första gången.

      










Av Maria - 14 januari 2010 21:13

Imorgon är det din tur att fylla 30 år! Stort GRATTIS från oss alla!

  

Vi kommer på lördag...så då får du stora kramen m.m

Ha en riktigt bra dag! Kram M

    










Av Maria - 14 januari 2010 18:17

Jag var tvungen att försöka fota lite idag...det är så vackert med all frost!

Nu har första veckan efter all ledighet snart gått, allt är som vanligt igen. Körde igång vattengympan igårkväll så nu rullar allt på... 

  

I helgen ska vi till Sundsvall och fira Johannna som fyller 30 år! Hon fyller imorgon...men fest på lördag.

ha en sköön helg! Kram M       









Av Maria - 9 januari 2010 18:05

Nu är jag hemma efter några härliga dagar i Kiruna. Resan upp gick bra, vi var ganska utvilade när vi nådde Kiruna. Vilma var överlycklig över att vi kom. Hela dagen lekte vi och busade...Alva tyckte nog det var lite spännande med besök. Cattis 30 årsdag blev en hektisk dag, mest för henne! Vi tog en tur till Jukkasjärvi och ishotellet, men vi besökte bara Iskyrkan, helmysig. Sedan blev det en guidad tur runt Kiruna m.o Sedan kom "Gratulanter" i strömmar, vi fikade i olika omgångar! Cattis blev så uppvaktad, jättekul. Hon lagade en otrooligt god middag, och efter det var vi ganska nöjda, samtliga!

På em nästa dag så var det dax för hemfärd...inte lika kul! I Kiruna var tåget i tid, och bara -11, men sedan blev det - 30 och förseningar! Trist, vi satt på tåg ca 14 timmar...inte kul! Men men, vi har haft mysiga dagar i norr och super god mat! Tusen tack, fam Albertsson/Möller.

Nu längtar jag redan efter de sötaste barnbarn som finns!

ps Tomas blev Vilmas favvo, mer bilder finns säkert på Cattis blogg.

              

Min kamera har strulat igen! Men några bilder blev det i alla fall!

Sköt om er i kylan - M

  










Ovido - Quiz & Flashcards