M som i Maria

Alla inlägg under juli 2010

Av Maria - 29 juli 2010 19:55

Vi har verkligen gjort skogsutflykter denna semester. I veckan kom Orvar kusin förbi och då tog vi en sväng och kollade upp den fäbovall som en gång hörde till vårt hus. Mysigt, men skulle behöva en upprustning och röjning runt om...

Men som sagt, den är inte vår!

Nu blir det en helg på Fäviken. Sköt om er! M   Glada kusiner!   Erik-Magnus buan     

Av Maria - 26 juli 2010 19:06

Kolla länken, handog.nu. Ha de! M

  

Av Maria - 25 juli 2010 17:10

I helgen har Handogs XII timmars åter igen gått av stapeln, efter 13 års "vila". En folkfest utan dess like! Fredagkväll började med Multifiske-tävling, på en kavlugn Indalsälv (första gången i år). Vi vann inte, men vad spelar det för roll, när solen sken och alla bara njöt av tillvaron. 20 båtar var anmälda och vinst gick till Andreas P och hans fiskegäng, "Bozzes"! Grattis!

      

Kl 13.00 startade XII timmars med Kruskalas i Spruthuse'. Ni ser ju själv hur mycket folk som kom och smakade på alla sorter och träffade gamla vänner och nya. Sture, lekledaren, startade upp själva lekarna med en Barnkamp, sen kom den traditionella Brännbollen, där undertecknad (jag) fick vara domare! Där "gamlingarna" vann mot ungdomarna, rena promenadsegern!!!  

        


Efter det så kom ju själva kvaltävlingen, för att delta i 5-kampen, det innebär att man ska kasta en gummistövel, storlek STOR ( Stures 48;or) så långt man kan. 10 friska män togs här ut till vidare äventyr!

5-kampen innehöll: Skidskytte, Fågelholksbygge, Gräsklippning med handjagare, Strutfotboll och Fylla-vattenrör. Vinnare totalt blev Jösse, vår elitidrottare från Jämtlands basket. Grattis Jösse!

                   

Vi skrattade, hejade och bara blev imponerade av våra jätteduktiga deltagare! Alla som var med gjorde ett kanonjobb, svettigast var dock Gräsklippningen med gammeldags handjagare...där var Krister värst!

Kvällen avslutades med Surströmming på Huse'!

Härlig avslutning på en härlig helg i HÄRLIGA  HANDOG! Bästa byn i världen! Tack till er som fixat och ordnat allt och Lycka till ni som fick "Stafettpinnen" till fortsatta spel och lekar!   

Lite trött kan man dock bli av allt!


Av Maria - 20 juli 2010 19:06

Vi blev bjudna till Björn och Eva-Liz bu-stuga. Vilket ställe och vilken mysig kväll vi fick! Stort tack för det, goa vänner!

Denna fäbovall är så vacker, allt gammalt är bevarat och det ligger en skön känsla över hela stället! En plats där man får ro i själen!

Ni får avnjuta några bilder, men den ska upplevas på plats.

Vi blev även bjudna på en fantastisk god middag, trerätters. Som förrätt fick vi Kanapéer med skagenröra, grillad oxfile, med kantarellsås och "kulperan", och tillsist när vi var såå mätta, chokladpraliner, jordgubbar och grädde!

Vilken kväll!                   

Tillsist en mysig stund i brasans sken!

  

Av Maria - 18 juli 2010 21:54

eller hur den går. Vi la ut nät i fredagskväll och fick 6 st jättefina abborrar, som Orvar byxade och jag stekte i smör på hårdmacka! MUMS!

      

  


Idag blev det en tur till Svall och GRATTIS MICKE! 28 år  

Han bjöd på supergod smörgåstårta! Ja, ja...vi hann med IKEA också, även klipp/färg hos Emelie, nu har jag en färsk Mohikanfrissa! Jag gillar ju indianer också!

Sköt om er i sommar värmen! M  

  


Av Maria - 13 juli 2010 17:44

Ha ha ha! NU är det ingen hemlis längre...

Jag ska bli farmor!!!! I december om allt går vägen så får Micke och Johanna en liten bäbis! Grattis! önskar en mycket stolt farmor. Tänk vad underbart.

Jag är mormor till två underbara tjejer och nu ska jag bli farmor! Lyckliga jag!  

I söndags for vi på en Loppistur. Vi hamnade i Föllinge sen Hammerdal...inte så många loppisar, men jag fyndade några glas-assietter i H för 25 kr.

Nu ska jag kolla recept, ser ut att bli regn och då är det perfekt för bakning! Sköt om er!

 

Jag avslutar med mumsiga Chokladfrys-muffins!    

Av Maria - 12 juli 2010 08:17

ÄNTLIGEN!!!

Semester...nu ska jag njuta av dagarna. Idag bakar jag segkakor, det är väl en bra start! Sköt om er! M

  

Av Maria - 7 juli 2010 18:56

Sen är det semester! NU längtar jag...

Vi har inget speciellt planerat och det känns bra. Vi ska bara vara... ( inte som på bilden!)

NU ska jag sy klart Cattis gardiner. Kram M

  

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards