M som i Maria

Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 30 oktober 2009 18:05

Eller som en del säger; Halloween...Jag är ju lite gammeldags ja! Ni får fira hur ni vill, men glöm inte bort de som varit betydelsefulla för er! Jag for till Sundsvall igårmorse, var in på Mormor och Morfars grav och tände ljus.

Mer om Sundsvall kommer....nu säger jag bara:

Det finns människor som fångar dig när du faller - de är dina änglar på jorden!

Sköt omer! M

ps Gilla: Din bror hälsar att han är nöjd med att du tänt på graven, och visst är Klubb-bäcken läcker...i alla skiftningar! VI måste träffas, men det blir väl julgröt!?  

Av Maria - 27 oktober 2009 18:05

Har varit på handterapin och fått en stödskena idag. Fick träffa en mycket kunnig och trevlig tjej, skönt att få komma till folk som kan och bryr sig. NU har jag som sagt ett extra stöd. Annars ska jag bara leva som vanligt! Härligt! TJOHO....det gör jag väl ändå! Har kokat soppa på en rådjurshalsbit, ser gott ut, nu ska jag jogga lite lugnt runt byn. Sköt om er i det trista vädret! M

ps ikväll möter Timrå IK - MODO...

Av Maria - 25 oktober 2009 10:55

följde jag med på i morse. Men det blev nog Rävjakt....Vi har följt på avstånd, men vi fick inte syn på räven. Orvar som vet hur det ska bukta om det är hare, tror med säkerhet att det var räv. Jag fick en morgon i skogen med kaffe och goa mackor i alla fall. Ingen korvgrillning för vi följde Timo runt, det blev inget mys direkt! Skönt att få lite frisk luft efter gårdagskvällens Dansbandskamp som var det mest bedrövliga vi någonsin hört och sett...Usch! Vi var tvungen att ta fram lite hederlig gammal hårdrock, på vinyl! Det blev Kiss, Thin Lizzy, Blue Oyster Cult och avslutning med Ozzy och  "Changes"...Härligt! Ha en bra söndag! M

      

Av Maria - 21 oktober 2009 19:54

men vackert ändå! På nåt´konstigt sätt tycker jag det kan vara rätt mysigt en sån här dag...Timo och jag tog en långpromenad sedan jag varit hos doktorn idag. Har fortfarande så ont i min hand och handled...han visste inte varför? Men har fått värktabletter och ska få en avlastningsskena, så får vi se! Njut av höstdimman över klubbäcken, ett av mina favoritställen       

som ni ser på alla dessa bilder genom årstiderna! / M

Av Maria - 18 oktober 2009 13:48

Pysslade till det lite igår på altanen, med enris och nypon! Fanns att plocka här hemma, billigt och bra! Lika fint de eller hur? Idag är det regnruskigt, blir nog en filmkväll....Ha de! M

    

Av Maria - 17 oktober 2009 19:22

Satt bra efter bullbak, jakt (ett rådjur) och en härlig höstdag! Sedan fortsatte vi med goa älgbiffar med kapris, och gorgonszolasås. Kan det bli en bättre eftermiddag/kväll. Nu blir det soffan och tv-tittande! Ha de! M

    

Av Maria - 15 oktober 2009 20:03

Imorgon fyller en av mormors älsklingar 3 år! Världens underbaraste Vilma! Var har de tre åren tagit vägen, undrar jag. Jag minns när hon var på väg ut, jag hade hunden åt Cattis och Jonas här, snacka om att vi gick promenader...det blev extra turer den dagen. Paket har jag skickat upp, men jag önskar att jag hade kunnat varit  där...Men vi får ta igen det när vi träffs. Kram Vilma från Mormor och Orvar.

 

    

Av Maria - 14 oktober 2009 14:27

Tyvärr blev det inte många bilder, det blev så mycket annat...Men några i början. Jag och Eva blev ju bjuden på en trerätters av Emelie.

Förrätt: Räkcocktail, Varmrätt: Pasta med kycklingröra innehållande bla soltorkade tomater och vitlök Efterrätt: En klassiker Marängswiss! MUMS alltihop! Tack Emelie!

Vi hade en mysig kväll.





       På lördagen blev allt från hårfix, Mormor och Morfars grav, fika i Gissjö hos Ann och myskväll med Micke och Emelie! Så skönt att få vara med barnen ibland! Det bästa jag har!

Skapa flashcards