M som i Maria

Alla inlägg under april 2012

Av Maria - 25 april 2012 20:06

Hit, hoppas jag! Men idag verkade det som det stämmer! Skön sol! Det behöver vi nu.

 På fredag bär det av till Kiruna. Det ska bli så skoj att hälsa på Mormors gulltjejer!

 Ja, deras mamma och pappa också, så klart!

    

I påsk så träffade jag ju Douglas hos min mamma, han är så söt! Här kommer några bilder...

        

Sen var det lite samkväm en lördageftermiddag i vårt båthus! Alltid trevligt med besök!

Det bästa med de här grannarna att de har med sig något gott också! IngMarie bjöd på Sangria! Inte illa en kall lördagsem!!!

Vårens första hojtur är avklarad...men visst ser det lite vintrigt ut???

  
Ha nu en bra helg! M

Av Maria - 13 april 2012 15:35

Först vill jag gratulera farmors goknul på Douglas-dagen! Grattis! Hoppas du får en rolig dag!

 

Sen vill jag svära på rävjäveln!!! Imorse när jag skulle mata mina barnbarns gulligaste kanin, Ruffis, var han helt borta!!! Tagen av räven! Trist!!!!

 

Nu blir det att försöka få ihjäl den rackarn!

Jag måste ta jägarexamen! Ja, jag vet, räv är inte lovligt nu! Men just idag skiter jag i det!!!!

Ha en bra helg! M

Av Maria - 10 april 2012 18:28

Vädret var väl så där...i påsk. Men vi försökte som vanligt , enligt tradition, vara nere i båthuset och äta påsklunch. Ingen is desvärre i år, så Orvar försökte fiska med kastspö...Ingen fisk!

Några grannar kom förbi, Lena, Benke och Niklas.

De var ute och skulle försöka hitta lite is att fiska från.

       

 På eftermiddagen kom Örjan med vovve.

      

På Påskdagen for jag ner till Mamma i Sundsvall och hälsade på.
En lugn påsk med andra ord! Sköt om er! M

       


Av Maria - 1 april 2012 13:26

Det är lika bra att jag bloggar om den också idag. I onsdags for vi till Tallinn igen med Eva och Erik. Härliga roliga dagar, med god mat och dryck. Även en massa shopping för Orvar. Gissa vad?

Jo, det blev en och annan god whisky.

Här kommer bilder...

     Kul på bussen ner,

   och på båten!

    Lunch i Tallin

   Bra musik och trubadur på hemresan

    Baltic Queen


Av Maria - 1 april 2012 13:17

då brukar jag lura familjen! Men sedan Alva kom till världen och har födelsedag precis idag så är Kiruna-familjen uppmärksam, lika med Orvar...Emelie och Micke har jag inte  fått tag på!

Jag älskar att luras på 1:a April...men nu är det svårt!

  Vilma ringde och lurade mig! Ha ha ha! Härligt! Äntligen någon som tar över!!!!

Av Maria - 1 april 2012 08:42

Grattis Alva!!!! 3 år idag! Hoppas du får en jättebra och rolig dag.

Har precis pratat med dig och då skulle ni till slalombacken!

Kramar Mormor

   



Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards