M som i Maria

Alla inlägg under november 2010

Av Maria - 30 november 2010 21:00

Tänk vad åren går fort... 3 år sen, redan! Vet inte vad det är för typ av bröllopsdag, pappers kanske!   

Ha en bra dag! Det ska vi ha. / M

      

Av Maria - 21 november 2010 17:03

I torsdags så for jag med skolans Elevråd på utbildning till Åre och Holiday Club. Mycket jobb men roligt! Ungdomarna skötte sig så bra, det var ett härligt gäng att ha med sig!

Sen på fredagen så blev det tjejkväll i Helene's stuga. Helene, Kristina och Paula ville fira mig och Marina som fyllt 90 år!   

De hade lagat så mycket god mat och skötte om oss som om vi var drottningar! Tusen tack tjejer för en härlig kväll med mycket tok och skratt! (som vanligt)

Fina presenter fick jag, en ljuslykta som man själv kan välja "pynt" i, just nu är det polkagrisar i den. Sen ett  Tomas Sabo-smycke, en  "tuff brud" i halsband, jättefin!

Nästa gång är det Marina och jag som får "sköta om er".

Nu är det bara att få lite Advent hemma i stugan. Sköt om er och tänd ett ljus! M

      



Av Maria - 14 november 2010 16:27

Ja, nog kan det variera! Ibland är Saku billig, en kväll den här veckan så fixade han till det lite uppe i hallen som ni ser...Dynan är ett minne blott, även en lila porslinslampa! Trist!     

Men sen kan han vara hur go' som helst, vilar med Timo och Izor.      

Orvar bjöd på gåsbröst, kantarellsås och klyftpotatis i lördags, vilken lyxmiddag! MUMS! Det får han gärna göra om!

    

Nu är det soffläge, har lite ont i halsen så det blev ingen träning ikväll. Ny vecka - nya tag!

  

Av Maria - 6 november 2010 14:18

Ha varit ute i detta härliga väder, en långpromenix med lilla gubben.

Nu ska vi åka in på stan och äta en mongolisk buffé. Smaskens!

Tänd ett ljus för de som lämnat oss och njut av helgen!

   Kram M

Av Maria - 1 november 2010 10:35

Måste bara berätta om helgens bravader! I lördags så skulle jag och Birgitta åka till Strömsund, bla till Jordemors keramikbod. Till saken hör att jag var tvungen att köpa ny mobil, den gamla tappade jag så den sprack. Hämtade ut den nya, Nokia, i fredagskväll. Hann inte sätta mig in i allt nytt, men men...

Birgitta hämtade mig före kl 10 och vi drog iväg. När vi sitter i bilen så säger jag att nu ska du få lära mig den här mobilen, jag har bytt märke och den känns så ovan. Då ser jag att Orvar ringt, ringer upp på hans mobil men mobilsvar går igång. Ringer hem, kollar vad han ville och berättade att det var ett riktigt skitväder uppöver Ström.

Vi kommer fram, trots snö och slask.Tillbringar en lång stund hos Jordemor, mycket trevlig butik och trevlig person. Kan rekommendera ett besök där!

Sen for vi in på byn och gick in på Öbua, då hade klockan blivit över 12. Då ringer Birgittas telefon, det är Orvar...Vad då säger B, har vi polisen efter oss?Du får prata med Maria. Jag får en mycket uppriven Orvar i mobilen, var i hela friden håller ni på med? Var är ni??? Jag trodde det hade hänt en olycka med er så jag har ringt polisen, måste ringa dem och säga att ni är oskadade! Jag kollar min mobil, 13 missade samtal från O!!!! OJ OJ OJ! Sen ringer min svåger, Classe, men lilla Maria var är du???? Jag berättar att vi har det bara bra, men att det har tydligen varit kabalik i Handog och Strömsund!  Så här blev det: Jag ringde ju upp Orvar på hans mobil, inget svar, och då jag skulle avsluta blev det en massa tok...På mobilsvar låter det som om jag gråter och pratar osammanhängande... Orvar blir förtvivlad och ringer upp mig, inget svar. (jag hade fått ljudlöst på min mobil!?). Då tror han att vi råkat ut för en olycka, tar bilen och åker ända mot Hammerdal, hittar ingen bil i diket och inga spår...Han blir så orolig så han ringer till polisen och hör om det hänt nåt uppöver? Nej, ingen anmälan men de ska kolla saken. Sen ringer han sin bror, Classe, och ber honom åka till Jordemor. Classe är i Strand men de ringer till Jordemor, och får ju reda på att vi varit där, men förstår inte att det inte är någon fara, utan tror vi kört åt pipan efter det! Till och med Jordemors snälla man åker ut och letar efter oss, som i lugn och ro är inne på Öbua!!!! Även polisen ringer Jordemor och frågar efter oss! Förstår ni vilken otrolig historia detta är!

Bara för att jag inte kunde med min nya mobil, om jag inte hade haft ljudlöst hade det varit en lugn lördag fm för Orvar!

Vi var ju oskadda och inget ont anade vi...

Stort TACK till alla inblandade! Birgitta och jag törs knappast åka till Ström utan flera mobiler nästa gång! Vilken historia! Eller hur? (lite typiskt mitt liv!) Allt kan hända! Kram M

Snacka om Halloween!

  

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards