M som i Maria

Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 29 juli 2009 18:52

när det regnar! Vi blev så less på allt regn och rusk så vi tokstädade i vårt båthus. O tog fram motorsågen och sågade upp två fönster till!

Vi vill ju se ån, och kan vi inte sitta på bryggan i solen så får vi sitta i båthuset i regn!!! Det kanske är tanken med båthus...vad vet

jag.

 Eftersom det bara har öst ner nu i ca tre veckor , läs vår semester, så tror jag det är därför vi fick båthus!

Men mysigt fick vi!

Av Maria - 26 juli 2009 19:41

Det började i torrt. På fredagkväll kom ju faktiskt solen fram en stund, så vi skyndade ut i båten med fikakorg och spön. En härlig kväll, med en häftig himmel, eller hur? se bilden

Innan sängdags så la vi ut näten...

som vi fick ta upp i spöregn och blåst!!! Men skam den som ger sig, fångsten var inte illa, eller hur?

Kolla in 2 st öringar!!!


Av Maria - 25 juli 2009 19:03

Vi bodde några dagar hos två goda vänner, och vilken service vi fick. Kanonbra mat och dryck i Pub Gudrun, sköna sängar och egen chaufför med bil! De ni! Vi for ända ner till Skåne ( ca 4 km till gränsen)!

O var helnöjd för han kom på Spången, ni vet Kalle på Spången med Edvard Persson. Själv fick jag sitta i en bokskog och fika, härligt!

Synd att det är så långt ner i Sverige, det tar ju några dagar att åka...

Men stort Tack B och K för trevliga dagar!

ps, kolla in Varningsskylten för Vildsvin!

Av Maria - 24 juli 2009 12:41

Nu har vi varit på "tur"...Ända ner till Småland, tom Skåne en sväng! Här kommer några bilder från Filipstad och sedan Markaryd. Där sov vi natt nr 2, vi var och hälsade på en jaktkamrat till O. Han har en riktig "rockare" till son, synd att ljudet inte kan vara med! Jag tror att den här grabben kommer vi få se mer av i framtidens Idol, eller Sikta mot stjärnorna!

Vilken talang! Han har rocken i blodet! Lillebror gör så gott han kan för att hänga med.

Det kommer mera bilder

från Hallaryd...

Av Maria - 16 juli 2009 19:59

Känner att jag måste "stänga" till lite här nu...hinner inte. Vi tar semester, helt enkelt! Nu blir det lite av varje...hemma - borta å mittemellan! Ni får se sen.

 Töm upp ett glas med nåt gott i och ÄT JORDGUBBAR! Det somrigaste som finns, efter smultron. Kram M

ps det är inte jag i hängmattan! OM ni funderar...fniss!

Av Maria - 12 juli 2009 18:14

I helgen har vi hunnit med mycket. Middag hos goda grannar i fredagskväll, mycket gott att äta och dricka! Fick med en vacker pion hem, se bild.

Tack L och B.

I lördags så tog vi hojen och for upp och kollade in Dundermarknaden i Strömsund, massor av folk! Bra väder! Idag var vi på Krus-kalas i Hårkvallen. Brevåg hade bjudit in till 40 olika sorters kakor!!! NI förstår va gott de va!!! Orvar hade längtat hela veckan till kruskalasé! Hunden har fått en lååång promenad och det blir en till innan läggdax...men gott va de!

NU ska jag gå ner i min källare...börja röja lite! Bra jobb när det regnar och åskar! Ha de! M

ps Jag lovade kort på min nya Mugg från Växbokvarn, Anna Keramik har gjort den, visst är den vacker?

Av Maria - 8 juli 2009 19:32

Igår tog jag och mamma en "sväng" till Trolldalen och Växbokvarn i Hälsingland. Jättemysigt ställe! Vi hittade givetvis en keramikbutik där vi kunde handla, bild kommer senare... Ni får några bilder från vår utflykt. Även en vy från Järvsö...ingen Lill-Babs, men en glass blev det där.

Av Maria - 8 juli 2009 19:27

I fredags for vi ett glatt gäng till Norrsken Choppers sommarfest. Många "gamla godingar" träffade vi där. En trevlig helg med mycket skratt, dans och tok...som ni ser!

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards