M som i Maria

Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 27 februari 2009 22:33

i alla bemärkelser...Ha ha ha! Håller med Tony, vilken rumpa!

Av Maria - 27 februari 2009 17:39

Så ska det låta! NU har Vilma åkt mot Kiruna och det känns så tomt! Det var tufft i morse när jag gick till bussen och hade sagt Hej-då...Fy! Avsked är det värsta som finns även om man vet att det bara är för ett tag!

Nåväl, hoppas de får det bra där och att bäbisen mår bättre...Det är ju lite si och så just nu!

Tur att det finns program som "Så ska det låta" och Peter Settman, det gör en på bra humör! Kram på er! MYS ikväll...det ska jag göra!!! M

Av Maria - 25 februari 2009 20:30

Var på bokrean och fyndade lite, bla den här boken av Unni Lindell "Orkestergraven". Tycker hon skriver bra, och jag lyssnar ju på ljudböcker när jag åker till jobbet, perfekt!

Orvar (bild från Skottland) är hemma-man några dagar till, pga av ond armbåge. Jag blir bortskämd med "byxad" abborre mest varje dag!!!

Nåja, vi fryser lite också.

Vattengympan startade ikväll, ett toppengäng! De hade saknat mig och jag dem. Kör hårt, brudar!

kram M

Av Maria - 24 februari 2009 20:16

tillbaka till Skottland. Ett par som var med oss kom förbi med fler kort, och då blev jag så sugen på att åka tillbaka! Kanske nästa sommar! Vore perfekt! Annars lunkar veckan på...

Grattis Vickan som har förlovat sig! Hoppsan, jag menar Kronprinsessan Viktoria och Daniel! Hoppas ni får det bra, inte lätt att vara kungabarn!!!

Grattis i alla fall! M

Av Maria - 23 februari 2009 16:47

UtmanadDet här är svårare än du tror! Kopiera detta radera mina svar. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug. Lycka till!

1. Vad heter du? Maria
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mode
3. Flicknamn: Maja
4. Pojknamn: Mikael
5. Yrke: Målare (nu blir Orvar glad!)
6. Färg: Mörkblå
7. Klädesplagg: Mohairtröja
8. Mat: Makaronpudding
9. Sak i badrummet: Mascara
10. Plats/stad: Madrid
11. En orsak att vara sen: Mensvärk/motorstopp!
12. Något man skriker:  Mera!
13. Film: Marathonmannen
14. Något man dricker: Mousserande vitt vin
15. Band: MarilynManson (med band)
16. Djur: Mård
17. Gatunamn: Mariavägen (i Östersund)
18. Bil: Mercury
19. Sång: Mercury blues (så klart!)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Massage
Ja det var det! Lite klurigt var det allt! NU utmanar jag dig Yvonne(spännande med saker på Y) och alla ni andra som törs! Kram

Av Maria - 22 februari 2009 19:26

Vilma har sovit hos oss, vi fikade och kollade lite på tv. Men mest lekte Vilma och Orvar spöken, det var Timo och jag som skulle bli rädda! Ibland blev nog spökena rädda för sig själv...Underbara unge!

Gruvar mig för "Hej-då:et" på fredag...

Full fart mot måndag och jobb! M

Av Maria - 20 februari 2009 16:23

Därför gör jag lite vår i min blogg! Vill ha mer sol och vårlikt nu...

Annars är det bättre med mig idag, och fredag är ju alltid mysigt! Det som är synd är att ikväll skulle vi från jobbet åka till Åre och  Wallmans! Men är man inte ok så är man inte...trist! Det är så sällan jag gör något sånt!

Hoppas få träffa Vilma i helgen! 

Nej, nu ska jag laga lite god mat oss oss! Trevlig kväll! M

Av Maria - 19 februari 2009 21:16

Ja, här kommer morgonens lodjursspår. Gubben for en sväng runt byn för att köra min bil, som står pga handen. Då fick han se dessa spår!

Läckert, eller hur? Som katten runt het gröt...om det är vi i byn som är "gröten"?

Själv hann jag bara jobba 1,5 vecka sen fick jag yrsel och feber, däckade helt i tisdags. Är bättre nu men inte ok...vad är det för farsot som går?

Annars rullar livet på, Vilma med familj flyttar på torsdag! Usch...men vi ska ses innan...OJ, tårar kommer så fort jag bara tänker tanken! NÄ, nu ska jag lägga mig, lite yr och konstig är jag, Ja mer än vanligt ska ni veta!



Skapa flashcards