M som i Maria

Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 28 mars 2009 09:53

Helt rätt av det svenska folket att rösta på Världens starkaste Magnus! Vilken otrolig "resa" han har gjort. Inte lätt att lära sig dansa så här om man är normalstor, men han gör det med hela denna muskelhydda! I LOVE IT!!!

Sen Tony är ju bara bäst när han säger: Det var när Magnus "liftade" mig!När de frågade om årets höjdpunkter!!!! Ja vilken höjdare!

Stort Grattis Magnus och Annika som fått den här stora karl´n att röra sig så!!!

Nu ska jag återgå till baket! FULL fart mot lördagkväll...å imorgon? TALLIN!!!

Av Maria - 24 mars 2009 20:42

Visst är de goa? Kunde inte motstå dem...Har pratat med min Going Vilma ikväll. Hon har åkt skoter i helgen så det bara "svischat" om henne, se Cattis blogg! Nu längtar jag upp till henne, men vill att bäbisen ska komma innan jag åker. Tänk att jag ska bli mormor igen? Kan nästan inte tro det själv...
Nu ska jag snart hoppa i korgen...Natti! M

Av Maria - 23 mars 2009 20:19

Var tvungen att ta ett foto med mobilen på väg hem, snö och snörök...supertrist! Sen när jag kom hem så sken solen, en underbar eftermiddag! Snacka om aprilväder, redan!

Sköt om er! M

Av Maria - 22 mars 2009 13:23

Imorgon fyller Gunilla år! Grattis svägerska, och ha en bra dag! Hoppas du får en fin dag med tårta och paket!

Vi har varit ute på isen som vanligt hela helgen.Orvar fiskar, jag solar och idag har jag och Timo gått en låång promenad! Härligt! Näsan får nya "fina" prickar för varje dag som går...

Full fart mot måndag!!

Ps Tårtan fick vi igår på det årliga Tuppmötet, passande eller hur? Du får ta del i den Gunilla!

Av Maria - 20 mars 2009 17:32

Mycket gott! Kolla in de nya glasen, läckra eller hur? Maken var en sväng till Strömsund idag och där finns ju Dollar...ja, resten kan ni räkna ut!

Bra smak har han!

NU laddar vi för Så ska det låta och Let´s dance...

ps lite svåra att se om det är nåt kvar i dem, eller inte??? (glasen alltså!)

Av Maria - 18 mars 2009 20:48

Har kört vattengympa som vanligt på onsdagskvällar. Det har varit en maktkamp inne på badhusets "kontor". Badvaktmästaren Jörgen håller på HV 71 och jag på Timrå (som ni vet). Kampen har varit rå men hjärtlig...

Ikväll var jag däremot lite nervös för vad som väntade mig, jag hade "stuckit ut hakan" rejält förra onsdagen...Jörgen är ledig onsdagar så vi "käftar" med varandra genom brev/lappar/tidningsurklipp. Nåväl, ikväll hängde ett paket på min skåpdörr, där det stod; Hej Maria. Den är det fulaste jag har sett men du måste väl ha ett tröstpris. Bättre lycka nästa år! mvh Jörgen

Vet ni vad jag fick? EN TIMRÅ-tröja! Jag blev så glad! Det var väl otroligt gulligt av en HV:are!!! Tack för det!

Sen kommer mina badbrudar och har samlat in nästa 1000 kr till vattengympan genom att ha Månadsträff i kyrkan, med fika. Slanten gick till vattengympan! Vilka "tjejer", eller hur? Vilken dag för mig!

Sköt om er! NU väntar en kopp te och Sommer på 1:an



Av Maria - 17 mars 2009 19:05

NU är den här, underbara vårvintern...I helgen var det så härligt, skotertur till Mjärtan i lördags och längdskidor till Brevåg i söndags.

Summan av kardemumman blev; Mycket snö och blött på isen, se upp!

Ont i handled efter skidåkning (2tim) så ta det lite lugnare...

Men njuta kan jag aldrig sluta med! Ska ladda termosen nästa helg igen. Med vad? Ja, vad tror ni??? Oboj, så klart!!!


Av Maria - 15 mars 2009 11:49

Min mamma som är pensionär sen några år, har bott och arbetat av och till på Lanzarote. NU är hon där igen och jobbar (!) som guide och sjuksköterska. Ja, hon är fantastiskt pigg och vital, som ni ser på bilderna!

Hon fyller 70 år i år! Kan man tro det? NÄ!

Nu har hon tagit lite kort och skickat en hälsning från denna lava-ö.

Hon kommer hem i slutet av april, så får vi se när hon sticker nästa gång!

Ha de så bra, mamma, så syns vi snart. Kramar Maria


Ovido - Quiz & Flashcards