M som i Maria

Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 31 december 2008 08:54

vill vi inte ha på nyårsafton! Men det är inte alltid man får som man vill...Igår kom skoteråkarna upp, Micke med hund och Tomas och Emelie. Hann köra lite igår men idag vill de köra en längre tur!? Vaknade till spöregn och storm!!! Trist! Men vi får göra det bästa av nyårsafton ändå, god mat och dryck höjer stämningen, eller hur? Nu önskar jag er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Hoppas 2009 blir ett bra år för oss alla! Kram och SKÅL ta mig faan... (ja, inte än men sen...) M

Av Maria - 29 december 2008 20:09

har vi idag och imorgon, så härligt att låna denna lilla underbara unge! Vi har varit ute och gått fast det var ca -16! Sen in och fika lite, lekt en hel del men till slut var det dax för vällling! MUMS! Imorgon kommer resten av barnen, Emelie,Tomas och Micke med lille Hugo. Vi ska fira nyår här alla tillsammans! Ha de så gott...M

Av Maria - 28 december 2008 14:27

visa julblomman jag fick av mina "vattengympatjejer". Visst är den fin, nu blommar den med 4 klockor, men jag tror det kommer en till. Själv blir jag dagvill när man är ledig så här, tänkte önska er en trevlig helg ? NÄ, ha en bra söndag. Kram M

Av Maria - 26 december 2008 09:21

Äntligen kommer TOMTEN! Eftersom vi har tre hundar tillsammans så blev det ett himla "hundliv" när Tomten klev in genom dörren. Vilma tittade storögt men hämtade sitt första paket hos Tomten. Alla fick klappar, tänk så snälla vi varit...Vilma fick även en hjälm som hon önskat, hon har ringt till Tomten innan jul och önskat en hjälm så den hade hon kunnat ha hela kvällen! Vi avslutade julaftonskvällen med glögg och ett jätteroligt sällskapsspel som heter "Med andra ord"! Ett tips! TACK mina fina barn för en härlig julafton, vi hade det så trevligt! Nu syns vi här på Nyår. Till er som läser min blogg: God fortsättning och njut av julhelgen! M

Av Maria - 26 december 2008 08:59

Micke dukade och förberedde dagens julmiddag, med god hjälp av Tomas. Barnen (Emelie/Tomas o Mikael/Johanna) hade ju bjudit ner oss till dem nu på julafton så de hade handlat mat i massor och förberett så fint! Vilka underbara barn jag fick! Även Catarina, Jonas och Vilma var på ingång. I väntan på den goda maten och Jultomten så tittar vi på Kalle Anka, så klart! Även Emelies pappa var med, Micke.

En trevlig eftermiddag med så god mat. Alla åt och njöt! Vilma väntar på Tomten, han kommer snart...

Av Maria - 22 december 2008 16:51

stjärnorna gnistra och glimma.

Alla sova i enslig gård,

djupt under midnattstimma.

Månen vandrar sin tysta ban,

snön lyser vit på fur och gran,

snön lyser  vit på taken.

Endast Tomten är vaken.

Med dessa ord säger vi: Till Er alla från oss alla En riktigt GOD JUL!

Av Maria - 21 december 2008 16:29

ser väl fin ut! Idag kom Vilma med föräldrar och hälsade på och tänk att Tomten hade lagt några klappar under granen. Ett par änglavingar och ett spö är väl alltid bra att ha! Ha en bra 4:Advent och nu ni så går det undan.../M


Av Maria - 20 december 2008 21:42

har dansbandssverige fattat vad som är dansant! Å kul! TACK Larz Kristerz för att ni kom in i stugorna på lördagskvällen med glimten i ögat och fullt ös på scenen. Med låtar av Prince och Twisted Sisters!!! Jag älskar er! OM ni vann har jag lovat att åka och kolla på er, jag som inte är en sk "Dansbandare"! Men ni har gjort det så jag kommer!!! Se upp i Sverige i sommar, jag ska putsa skorna!!!

Ovido - Quiz & Flashcards