M som i Maria

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria - 23 oktober 2011 15:03

I torsdags for Birgitta och jag till Strömsund på Keramik-kurs med Jordemor. Vilken härlig kväll! Hur roligt som helst!

Även svägruskan Gunilla var med och en annan tjej från Ström.

Vi fick prova på olika tekniker, som tumma, ringla och till och med dreja. Något som inte var lätt! Men vi fick mersmak kan jag lova!

Här kommer en massa bilder från kvällen!

Stort tack till Åse (Jordemor) och Sanna!

  Vad är detta, undrar Birgitta!   

Ett axplock på vad det kan bli?               

Vårt resultat!   

Visst ser det kuligt ut?
Ha de! M


Av Maria - 23 oktober 2011 14:52

Förra helgen var jag i Kiruna. Vilma fyllde 5 år på söndagen, den 16/10. Jag hann med både vuxen och barnkalas, ponnyridning och en massa bus och lek. Tack underbara barn, både stora och små, för en härlig helg! Alltid så svårt att lämna dem, men jag måste ju hem och jobba och sköta om mina "Pojkar" här hemma...

När jag kom på torsdagen var det lite snö på backen...men det mesta tinade bort under helgen. Här kommer en massa  bilder!

   

Mot stallet!       

Underbara kalastjejen 5 år!          

Mormors underbaraste tjejer!             En lugn stund...

ps Jonas har fått en alldeles ny bil!

Inte av mig...utan tjänstebil

  Dålig bild, men en jättefin bil!

Ha en bra vecka! / M

Av Maria - 9 oktober 2011 20:03

Äntligen var det dax för Skavbränna-dagen! Nu undrar ni väl vad det är....ja, det gjorde jag också!

När vi var i Skottland i sommar så sa Staffan jämt när vi tyckte det var något som var ovanlig vackert ( i Skottland) - Ja, men då har ni inte sett Skavbränna!

Så igår var det dax att uppleva Skavbränna.
Bilder  kommer här:

   Mitt i City

      

Vi stannade utanför byn och fikade...nåväl, det fanns bara ett hus där! Men kolla in vilket fikaställe. Med oss hade vi stol bord, duk och till och med en blomma! Jag hade med lite skumpa! Det är inte varje dag vi åker på såna här utflykter!

            

Som ni ser så stoppade vi i oss go'sakerna! (åtminstone jag som det ser ut)

Vi åkte även in i byn Raftsjöhöjden och på ett gårdsmejeri där.

Ett  mycket trevlig besök! Där handlade vi några vällagrade och fina ostar och fick en kurs om  OST, och mycket mer av Gert (ägaren).

Kvällen tillbringades med god mat hos Carin och Staffan och mycket skratt efter denna tokiga men roliga dag!
Sköt om er!

ps det snöar i Jämtland just nu ....

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards