M som i Maria

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria - 18 augusti 2013 16:59

Jag fick biljett till Ljungarocken av mina barn och barnbarn och det var en toppenpresent! TACK igen! Vilken fredagkväll i lilla LJungaverk, 4 000 personer kom såg och upplevde en musikfestival utan dess like! Glada positiva människor överallt, hårt arbetande musiker som ger sitt allt för att vi ska få den bästa upplevelsen och det fick vi!

 

När Robban och Stiftelsen står på scenen blir det magiskt! Alla sjunger med i texterna hela tiden, folkhavet bara gungar...Martin på trummor ger järnet, Arne och Micke pumpar på som bara dom kan...å så Robban med denna röst! Jag behöver inte säga mer! Tack alla ni som gör det här möjligt!

Sen hade jag som vanligt husrum och en mycket trevlig kväll hemma hos Eva och Erik, tack än en gång! Underbara familjen Dahl som alltid har en sängplats över och ett stort varmt hjärta!

Nu är det bara att ladda för nästa Ljungarock! Då blir det en 2-dagars för mig.

   

Ha en bra vecka! M

Av Maria - 7 augusti 2013 13:15

I sommar återvände vi till vårt älskade Skottland! Vilket land, har ni inte varit där så har ni missat något, jag lovar!!! Här kommer veckan i bilder och lite text.

Första tre nätterna bodde vi i en underbar liten by som heter Pitlochry. Bästa boendet någonsin.

       

Dagsutflykt till Elgin och dess berömda katedral, inte minst för oss Harry Potterälskare,

ni känner väl igen den!?

     

Sen kom årets överraskning! Handogs-bor (våra reskamrater sen tidigare) kommer på hoj med ett helt gäng "bikers" från Sverige! Hur kul som helst! Vi som var så ledsna att de inte kunde följa med i år!

Så hade de redan planerat att åka hoj hit...Tack för det, underbara busiga Bikers!

       

   

En jätterolig kväll  med middag på mysiga Moulin Inn.

Tack även till Lena och Benke som höll masken i flera dagar! Inte lätt...!

 

Efter Pitlochry åker vi mot Oban, mysig stad nära havet.

       

.

  

Givetvis några stopp på vägen på ett och annat destilleri...skål!


Efter en natt där full fart mot Islay


       

Ett slott? Nej, "bara" damtoaletten på Glenfiddich....! Jag trodde jag hade gått fel, ursäkta de mig och skulle vända när jag så handfaten!!! Helt otroligt! Inte illa pinkat, eller hur?

   Kända runda kyrkan i Bowmore

 Kolla in viken matchande bil till mina skosnören?

 Vårt fönster under frukosten i Bowmore, hela huset var fullt av saker...

       

 

      Kildalton High Cross

Jag tror det får räcka, vi har flera hundra bilder men ni orkar nog inte mer! Tack för mig för tillfället!

 

Av Maria - 7 augusti 2013 12:57

Jag säger som de gamla indianerna ; Long time, no see!

Men efter några funderingar så bestämde jag mig att blogga lite...hoppas ni hänger med!

Jag börjar med lite sommarbilder, Midsommar i Byn...lika trevlig som de människor som bor här!

     

Vi började Midsommaraftonen

med sill-lunch i vårt båthus med Anette och Örjan.

På eftermiddagen hade vi lekar hemma hos Lena och Benke. Familjelekar som  blir ett allvar ska ni veta, nästan blodigt allvar...lite blåmärken och så.

      

    

Avslutning med grillning hemma hos Örjan.

   

På min semester hade jag mina underbara barn och barnbarn här! Först ut var Cattis med Vilma och Alva. Blåsväder, tyvärr, men den årliga skattjakten blev av i alla fall!

              Vem är den mystiske Mr X som lägger ut spännade frågor och ledtrådar...???

En dag samlades vi på Storsjöbadet, Cattis med familj och Micke med familj.

Mysigt!

     

Mina go'ungar!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards