M som i Maria

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 7 januari 2009 17:44

Jag tyckte det var trist i morse att börja jobba igen! Men sen jag pratat med min äldsta dotter, Cattis, vars sambo blir klar med plugg nu den 16/1 och inget jobb...då är det inte trist att ha jobb utan att vara utan!

Fy sjutton! Förstår era kval. Jonas har sökt hur många jobb som helst men i nu läget är det svårt inom alla områden, så jag håller tummarna för er! Men det löser sig alltid, och när det ser som mörkast ut, jag lovar, det vänder! NI fixar det här. NI som söker folk, hör av er till Jonas! Han kan göra Pecan-paj, fiska, sköta barn (kanonduktig), fixa med dator och sen är han ju PA-utbildad och civilingenjör...Behöver jag säga mer! NÄ! Kram M

Av Maria - 6 januari 2009 18:42

Ja, så här ser hon ut idag. Min lilla tjej!? Var tog hon vägen, som bara skulle åka skidor, hela tiden? Nu är hon mamma, sambo och sjuksköterska, och fixar allt så otroligt bra. Härligt att vara mamma till en sån fin tjej, på alla sätt! Jag är så stolt över dig, Cattis! ÅH en till liten parvel kommer ivår, kanske på långfredagen? Vad vet vi! Nu börjar arbetsveckorna i alla fall, men det är skönt att det blir någon ordning, eller hur? Tre dagar, sen är  det helg, igen!!! Sköt om er! M

ps Orvar och Vilma leker "Björnen sover", favorit just nu, både leken och Orvar :)

Av Maria - 6 januari 2009 08:56

Hoppas du får en härlig dag! Vi kommer och fikar framöver dagen. Kram från oss alla. / M

ps du har fått hälsningar från Maria och gänget i Fränsta, KUL!

Av Maria - 5 januari 2009 18:10

Helg, igen...Här firar vi med kaffe å nåt gott, och Timo har fått ben. Tomten däremot åkte ut i "finkan" ser det ut som! Sista Tomten att elda...vet ni en sak? Tomtarna har börjat smyga sig ner i källaren igen? Är det tidigt tycker ni? Antagligen för att jag varit ledig. Imorgon fyller äldsta dottern 29 år? Ja, visst är det otroligt? Ska fira henne i morgon. Kram på er! M

Av Maria - 3 januari 2009 15:37

På spåret, idag! Ja, jag tog på mig skidorna och gjorde premiär "på spåret". Härlig dag, -10 grader och strålande sol! Bara jag och tre rådjur var på isen. Åkte till Brevåg och hem, ca 1,5 tim. Inte en själ på isen en sån underbar dag, nä nu får folket släppa tv-dosorna och ut i naturen! Visst låter jag kaxig, men det är så skönt att vara ute, som en sann fritidspedagog säger jag: det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder! Kram på er!

M = "mora-mia", åtminstone idag...

Av Maria - 2 januari 2009 18:09

blev kvar. En fartfull helg på många sätt, med full fart bland djur och natur. Hugo har lekt med "döden" som insats, vår katt är inte den snällaste när det gäller hundar, äter såna där små till frukost. Men vad händer när lill-Hugo kommer och jagar iväg honom, mot bättre vetande...aj tänkte jag, ska vi måsta köpa ny Jack Russel, men inte! Katten kom av sig, blev så chockad att en sån liten hund gav sig på honom så han höll sig undan mest hela tiden. Tur för dig, Hugo! Timo var trött efter jakt så han tuktade ihop den lille Hugo och sen blev de vänner. I övrigt har det susat utanför på gården och i skogen med skoter varje dag, provkörde själv den där giftigt gröna som Micke har, oh det susade skönt ska jag säga!!! Blev lite sugen! Så kul att alla har varit hemma och vi har ätit en massa gott! Orvar for iväg igår på fågeljakt och idag for barnen hem...det blir så trist när alla åker! NU är det bara mamman, hunden och katten kvar. Men vi får mysa i soffan ikväll. Summa summarium= år 2009 har börjat bra, hoppas det fortsätter! Sköt om er i stugorna! Kram och trevlig helg (ja, helg igen)! M

Ovido - Quiz & Flashcards