M som i Maria

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 31 december 2009 11:10

GOTT NYTT ÅR!

tänkte summera året som har gått, men det funkade inte att hoppa fram och tillbaka i bloggen, vet ej varför?

Nu ska vi njuta av årets sista dag, med god mat och dryck. Till förrätt blir det hummer! Det ska bli spännande! Vi firar 10 år som förlovade! 1/1 2000 slog vi till hemma hos Classe i Strömsund. Tänk vad åren går!
SKÅL på er och ha ett riktgt Gott Nytt 2010!

  

  











Av Maria - 28 december 2009 22:24

verkar vara frostiga...därför byter jag skepnad på min blogg. Jobbar en dag till, sen blir det ledigt igen! Härligt! Nu ser jag fram mot ett nytt år, och resan till Kiruna. Jag längtar såå efter hela familjen där upp i norr!

Sköt om er i kylan, rattmuff och långkalsong på! Kram M

   









Av Maria - 26 december 2009 17:51

slut slut slut...Ja inte riktigt än! Men det kan kännas så när alla nära och kära åkt hem. Vilket stök för en kväll! Jag hade varit snäll, fick många paket av Tomten, jättebra saker! Tack!

I min svägerskas blogg har hon listat Julens bästa personer, mina bästa är: Tomten, Robban (tack för grisfötterna!) och Karl-Bertil Jonsson.

Robban kom hit en kväll före jul med grisfötter! Vilken kille, egenhändigt kokade och allt! Ni ser på en bild hur jag smaskar! NU säger jag: Ha en trevlig kväll!

 

          









Av Maria - 23 december 2009 16:20

ALLA en riktigt GOD JUL! Har precis fått det mesta klart, väntar nu in Stor-barna, mor är redan på plats. Sköt om varandra och NJUT av julen!

önskar Tomtemor i Handog

 

      









Av Maria - 19 december 2009 17:55

I år var det Grindelundas tur. Vi blev bjudna på glögg, pepparkakor, julgröt och skinkstut. Sedan hade Maja gjort en julklappslek åt oss alla. Mycket kul och uppskattat, vi blir ju som barn på nytt när det ska lekas...eller hur?

Jag tror bilderna får visa. Tack för en trevlig julestund hos er!

    

Visar även en bild på en av alla änglar hos Grindelunda!

                    










Av Maria - 19 december 2009 17:45

Årets Pepparkaksbak blev lite speciellt som ni ser! Fick "formen" i sommar, men nu passade den ypperligt, en liten "döskalle" till jul...   

Ja, Vilma, mormor har bakat några åt dig! Efter pepparkaks och julskorpebak så kokade jag senap, med en aning Whisky i. Det kommer O att gilla! Dax för lite fika.

      









Av Maria - 15 december 2009 15:06

är jag idag. Hemma och kurerar mig, har kollat in kakrecept och senapsrecept så bara jag ORKAR så blir det...trist att vara sjuk!

  Men jag ska mysa med en julfilm nu! Sköt om er!










Av Maria - 13 december 2009 14:12

våra gäster och vår Luciamiddag...satt vi fint i soffan och myste!

När väl vännerna kom la min kamera av...så inga bilder! Men vi hade en otroligt trevlig kväll, med god mat, alla var nöjda och det känns så lyckat!

VI hade 7 rätt på travet också, så pulsen var hög - ett tag. Hela vinsten blev på 305 kr!   

På menyn var det harsadel med röra, kycklinglasagne och till avslut en saffranskladdkaka med vaniljglass. Allt var gott! Vi fick även presenter av dessa snälla människor, allt från blomma med guldströssel, glögg, disktrasa, apelsinsnaps och RULLRÅN! Jag säger Stort TACK till er underbara vänner!

Idag har jag lussat för O, redan kl 7! Han låg kvar i sängen till kl 11...tro om det var chocken! Ser lite blek ut om nosen än...Men nu gör han Sötost till jul så han har hämtat sig! Vilken tur! Ha en bra vecka! Kram M  

      

  









Ovido - Quiz & Flashcards