M som i Maria

Alla inlägg under maj 2011

Av Maria - 28 maj 2011 22:35

Vill bara önska alla mammor en härlig Mors Dag!

En stor kram till min egen mamma som är i Piteå!

Kram på dig, Mamsen!

Åh, du Micke, när ska du tatuera in Mamma på armen?

 

Sköt om er! / Maria

Av Maria - 26 maj 2011 19:46

VILMA på namnsdagen! kramar önskar Mormor

 

Av Maria - 21 maj 2011 19:33

Idag har vi hunnit med mycket! Började morgonen med tunnbrödbak, sen for vi och hämtade singel och skottade ut i Saku's hundgård. Nu blir det lite renare, förhoppningsvis! Han gräver så mycket.

 

I veckan har jag hunnit med Holiday Club i Åre, också. Vi for med ett tjejgäng vi jobbat med i skolan. Jag, vår kurator och vår fritidsledare från fritidsgården. Jättemysigt! Att bo på hotell och äta hotellfrukost...ja ni vet ju själva hur trevligt det är!

Imorgon blir det konfirmation för min del och Orvar ska jobba som parkeringvakt på travet (hundutställning). Sköt om er! / M

En liten bild från en supergod middag från förra helgen, stekt röding med messmörssås! MUMS!

 

Av Maria - 15 maj 2011 10:45

I detta regnande kan det vara bra med ett boktips, eller hur? Jag har helt fastnat för Peter Robinsons deckare med kriminalkommisarie Alan Banks... Men ibland blir det för mycket mord och elände då kan jag rekommendera Alexander Mc Call Smith's böcker om Isabel Dalhousie som bor i Edinburgh. Passar bra inför vår Skottlands resa i sommar.

Sköt om er i regn och rusk! / M

  ps Passande titel eller hur?


Av Maria - 14 maj 2011 15:22

Vi började förra lördagen med att fira Orvar, som fyllde 53 år! Grattis! Han fick inte fika på säng för han for och besiktade motorcykeln, men sen blev det tårtkalas.

Även en flaska Whisky , med snygga whiskyglas till, fick han från mig och barn. (glas från Kiruna med renar på). Från Petter fick han ett fint kort med eget komponerat rim, mycket bra! Ett presentkort på ett glas, han spar på vissa whiskyglas.

   

Carin och Staffan kom in en sväng och fikade, de uppvaktade med en blomma.

     

Alltid trevligt med hojfolk på besök.

I söndags tog vi själv en tur med hojen, den gick ju genom besiktning och allt!

Men men...vi hann en bra sväng men nere på klubben igen så gick Beltremmen av!!!! Behöver jag säga mer   

 

Värmen kom tillbaka, härliga dagar! Jag och Saku var på hundkurs i måndags...vojne vojne! Han är lite svår denna kille, blir nog två år i samma klass!

Jag har börjat sy mössor! Jättekul! Det var Cattis som kom på idéen när jag var hos dem. Nu har jag redan en liten mössproduktion på gång!

Jag har redan "prånglat" på mina barnbarn flera stycken, de tackar och tar emot!

   

Nu önskar jag er en trevlig helg!

Idag är det en trist och regning dag, men då får vi vara inne och stöka...


Av Maria - 2 maj 2011 21:02

I måndags tog jag tåget till Kiruna, trodde jag skulle vara framme på tisdag förmiddag...men SJ funkar ju inte så bra nu för tiden!?? Vi fick sitta i Bräcke i 5 timmar på måndagsnatten!!!! Helt otroligt! Jag klarade väl det, men de fanns ju barnfamiljer som satt där också...utan toalett! VÄL framme i Kiruna så möttes jag av glada tjejer! Både små och en stor...

Härliga dagar har jag haft! Vi har hunnit med fika på stan, hälsa på tjejernas dagis, Leklandet Gruvtrollet och en massa lek i övrigt! Här kommer bilder!

Ha en bra vecka! / M


Alva har ju fyllt år så jag hade med en massa paket från släkten! (till båda)

     

Väntade i Boden också, men de har ju ett fint stationshus!      I bilen   Utanför dagis

    Fika på Café Safiren

  

     

Här åker Cattis i en jättehäftig ruschbana, där jag fegade...

Men i den lila åkte jag, se Cattis blogg!

  Lek med Mormor...


Ovido - Quiz & Flashcards