M som i Maria

Alla inlägg under september 2010

Av Maria - 25 september 2010 13:01

Jag säger bara det! Äntligen hemma igen! Visst är det roligt att åka till storstan och på kurs, men då ska man ha ett bra boende. Jag hade längtat hela sommaren efter den här veckan och hotellfrukost i Sthlm. Nu är jag tacksam för att jag fick bo på hotell, det är inte det, men vilket hotell sen...

Hotell Kungsbron låter ju bra! Kanonläge, visst! Nyrenoverat, visst! Fräsch toa och så, men men...När jag checkade in så sa tjejen i receptionen att vi serverar "enklare" frukost imorgon mellan 6.30 och 10.00 Jag blev genast misstänksam! Vet ni hur Enkel den var??? EN färdigbredd macka, med kaffe ur automat med äcklig (ursäkta mig) skummjölk, ett glas juice och ev en frukt!

SNACKA OM ENKEL FRUKOST!!!

Så boka inte det hotellet! Men det ligger väldigt centralt, mitt emot Centralstationen.

      

I övrigt var veckan bra. Träffade även moster Karin, vi tog en sallad på NK. Trevligt!

Jag gick in på ett mysigt Coffee House efter Drottninggatan och kolla in vilken Kaffe Latte med skorpa jag fick! Var tvungen att ta en bild!

Hjärtligt gott!   

  

Nu vill jag bara avsluta med att tipsa om ett suveränt gott rödvin! Vi fick en flaska ifjol av just moster och morbror (han är vinkännare) men öppnade den inte förrän nu. Supergott, kanske lite väl dyrt, 99 kr. Men värt slanten! Till och med jag som helst dricker vitt gillar detta vin!

Ha en mysig helg! M

  


Av Maria - 18 september 2010 16:09

Idag har Orvar namnsdag. Det firade han med att skjuta en hare för Timo! Sen sköt han en Canadagås, första sedan 1988. Vilken lyckodag för en jägare.

   Själv har jag pysslat ute, bytt ut några blommor till ljung m.m MYSIGT!

Saku och jag tog en långpromenad, han orkade nästan...husse fick hämta honom efter halva rundan, så fortsatte jag!   

Nu till veckan åker jag på kurs till Stockholm, det ska bli trevligt!

Behöver miljöombyte. Ha de så bra i höstsolen! M  


Av Maria - 7 september 2010 19:11

I helgen var jag ner till Emelie, och fam Dahl. Bara en snabbis, som vanligt. Inte lätt att vara borta länge när vi har "småttingar" hemma. Jag hade en mysig kväll hos Eva och Erik. Emelie och jag blev bjudna på en supergod pasta men räk-mums till! TACK! Innan jag for hem blev jag fixad i kalufs. Sen bar det inte sig bättre än att vi har "hittat" igen mormors gamla servis! EN härligt rosa - vintage-servis med kossor, hästar och rosor! KUL!

  

Idag sköt Micke sin första älg! GRATTIS!

  

Sen avslutar jag med några skogsbilder från Sakus första skogsvandring med mig. Han är en mycket tuff krabat!       




Ovido - Quiz & Flashcards