M som i Maria

Alla inlägg under november 2011

Av Maria - 27 november 2011 19:51

Och det första ljuset är tänt... Härligt! Och som en skänk från ovan, kom SNÖN!

Hela marken blev vit och fin och jag fick julkänsla, i hela min kropp!

Ha en bra vecka! / Maria

 

Av Maria - 27 november 2011 19:38

så kom Cattis på att hon skulle komma ner en vecka med tjejerna och hälsa på. Till vår stora glädje! De kom till Fränsta i söndags, kom hit till oss i onsdagskväll.

For åter igår mot Fränsta och idag mot Kiruna. Många mil...

Vi är otroligt glada för att de kom! Jag hann mysa med mina gotjejer flera dagar.

Vi bakade, var på bryggan och "fiskade",  och hann bada på badhuset. MYSIGT!

Här kommer några bilder...

     Bakning!

      

Lite pyssel så där innan advent!      

Stor kram till er och hoppas ni inte är för trötta när ni kommer hem!


Av Maria - 13 november 2011 20:33

I dag följde jag med på jakt. Vi släppte Saku på Lomflon, härlig morgon med -6 grader och frost.

            

Han fick upp, men haren sprang över vägen så innan det var klart så var både hunden och haren inne i byn.  Orvar kom inte åt att skjuta.

Vi flyttade oss till "Kronhagan". Där lagade jag kolbullar medan Saku än en gång började driva...han e så duktig "lillkillen"!

     

Ingen hare idag, men en härlig dag i skogen.

Förra lördagen lagade Orvar en underbart god hargryta, bild här:

  

Avslutar med bilder över ån en sån här dag!

     

Ny vecka med nya tag. Sköt om er! / M


Av Maria - 5 november 2011 16:14

Förra fredagen hade vi fest, vi i vattengympagänget! En härlig afton med mycket god mat, stort TACK för det, Lena och Benke, och massor av skratt! Det kan inte bli på annat sätt med så härliga "tjejer" som ger av sig själva och är så supertrevliga!

 TACK för att vi fick en sån kväll!

Maria

              Mingel innan...

         

Givetvis skulle de "busa" med mig också, men vad gör jag inte för dessa skojfriska brudar!


Ovido - Quiz & Flashcards