M som i Maria

Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria - 31 augusti 2010 20:05

är han vår Saku. Men så otroligt snäll! Sover i sin bur hela natten, är med Orvar på jobb, älskar bilen och är så snäll hela dagarna! Men väl hemma är det full fart och det förstår man ju när han är lugn hela dagarna! Här ser ni några bilder, men det är inte lätt att ta. Han är ju på "flykt" hela tiden!

    

Igår kväll cyklade jag runt Hästholmvägen, som jag brukar...När jag skulle in på själva skogsvägen hade någon varit där, precis före mig! NI ser ju själva "spåret"...Nalle! Orvar tyckte jag var lite väl tuff som fortsatte min tur just där! Men jag tror Nalle är lite mer rädd än mig! Men jag vill inte möta han/hon!!!! Ha de! M

  

  

Av Maria - 28 augusti 2010 22:28

Nu har han kommit hem till oss, Saku. Vår nya finnstövar-valp! Vi hämtade honom igår kväll, han sov hela vägen hem. Tänkte att natten blir nog jobbig, men inte...Han har sovit hur bra som helst, vaknade däremot kl 6 och då var det full fart! Orvar stånkade lite...det var ju ett tag sen vi var småbarnsföräldrar!

Han är jätte söt och mycket social och mysig. Timo har skött sig så bra, han kan ju vara så intensiv men han är snäll med den lille...lite sotis ibland!

Katten Izor har inte varit inne så mycket än...

Här kommer de första bilderna, det kommer mera! Jag lovar! M

      

Av Maria - 23 augusti 2010 19:37

Här kommer några bilder som Vilma fotade med min kamera. Hon blir nog reporter, för hon älskar att fota och filma! Det var runt 40 foton men jag lägger inte in alla....                     


Av Maria - 21 augusti 2010 13:26

HÖSTEN!   

Imorse när jag tog min morgonrunda så kändes det i luften Jag gillar hösten.

Då kan jag börja tända ljus, mysigt! Och alla färger!

 Framför allt den friska luften!

Idag är det städa i källare, fixa i garderob och "bara stöka" dag!

Ikväll ska vi iväg till goda grannar och äta kräftor, MUMS!

Orvar har fått ett "shopping-kit" från goda vänner i Markaryd... En jaktkompis, men jag undrar vad de snackar om när Jocke skickar den här utstyrseln till min make???? PS han gillar att kolla in "Ullared" på tv också...

fniss!!!! Ha de! M        


Av Maria - 15 augusti 2010 09:20

Här kommer bilder från min äldsta dotters bröllop!

Tänk att Cattis är fru Wasara nu!!! En oförglömlig dag och ett vackert bröllop!

Vilma gick fram med ringen till prästen, hon hade den i sin lilla rosväska. Catarina var så vacker, som en dröm. Lillasyster Emelie hade fixat hår och make, toppenbra! Orvars syster Gunilla sjöng så fint i kyrkan, tack för det!!!

Vi fikade efteråt på Hållandsgården sen for brudparet på Holiday Club och vi tog med oss Vilma och Alva hem. Alla somnade trötta efter en toppendag!

NU får ni njuta lite av bilderna, det kommer säkert mer framöver!

Ha de! M

                

Av Maria - 9 augusti 2010 19:04

Nu har Survivals årliga sommarfest än en gång gått av stapeln på Fröjdholmen. Mycket folk och mycket jobb, men trevligt! Dessa bikers har sån tur med vädret!  (kan ju behövas nån gång när de åker hoj!)

Nätterna är ju lite kalla och råa men det verkar som om det gick det med.

Lite bilder kommer...

        

Nu är det jobb igen och semestern är slut. Men vi väntar på Kiruna-gänget som kommer på torsdag, så det är bara roligt ändå !!!!

Mormors gullungar är så efterlängtade! I helgen blir det bus, lek och bröllop!!!! Kan det bli bättre? Ha de! M  

  



Av Maria - 4 augusti 2010 17:37

Vi har blivit med valp...eller han är redan född och kommer hem till oss i månadsskiftet aug-sep. En liten söt Finnstövarhane, Finnörjes Saku. Ni kan följa länken om ni vill veta lite mer...

Jag har även två nya tattoos...en ALVA-stjärna och en döskalle! Ja, det blev en till slut efter många funderingar och jag är såå nöjd!

(döskallen står ju för människans dödlighet, att man ska fånga dagen och leva i nuet...tänkvärda ord)

Nu regnar det så jag ska tända ljus och ta en kopp java! Ha de'!

          



Av Maria - 2 augusti 2010 11:40

Lite bilder från ett ganska regnigt Fäviken, fredag. På lördag kom solen, men en liten skur skulle ner precis när vi gick på sista passet. Dock en trevlig helg med trevliga människor.

Lite bilder...

                    

Presentation


M som i Maria

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards