M som i Maria

Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 11 december 2008 11:58

behöver jag säga mer...

Av Maria - 10 december 2008 21:15

Och Julgrötsavslutning igår kväll...Nu är det bara att Julstöka, och det gillar ju jag! Här är några av mina mer diskreta Tomtar, men söta ändå!

Imorgon ska vi baka tunnbröd, mums! Ibland känns det som att man måste ha ALLT till jul? Vi ska baka, laga mat, städa (överallt?) och pynta...Men egentligen så behöver vi städa ännu mer efter jul. Jag minns att när jag var barn så skurade mamma köket, precis som vi, men skruvade bort dörrknopparna!!!??? Det kunde ju vara skit bakom...DET gör vi inte idag, eller? Nä, nån måtta får det vara. Det är ju så bra att vi har det mörkt flest timmar på dygnet, får då ser vi ju inte allt damm och skrot som lurar i hörnen. NU ska jag "surfa" lite... sköt om Er! Kram / M

Av Maria - 9 december 2008 20:33

Här bakas det för fulla muggar, det blev både pepparkakor, bondkakor, skurna kolakakor och chokladkakor... Skönt att få undan lite inför julen! Vilma bakade en stund sen blev hon less, men Catarina fick baka destomer! Bra att ta hit bagare...tror jag ska fortsätta med det. NU har jag frestat er nog för ikväll. Sköt om er! / M

Av Maria - 8 december 2008 20:54

Tänkte berätta om vårt pepparkaksbak, men vi fick ett sorgligt samtal att en av våra Hojvänner har dött idag! En tjej på 42 år, mitt i livet! Kände att jag måste skriva om det istället. Lämnar inte ut namn men jag tror att hon vet att jag tänker på henne och tänder detta  ljus för henne ikväll!

Hoppas du får det bra dit du kommer, även om jag tycker att du borde fått vara kvar här ett bra tag till...Avslutar med några ord till dig A : "Änglarna bor i de vackraste hörnen av våra tankar"

Du kommer att finnas i mina tankar många år framåt... Kram Maria


Av Maria - 7 december 2008 18:42

till en blivande Diakon! Tyckte jag var otroligt passande! Ha ha ha! Söt i alla fall är hon den lilla skönsjungande nunnan! Sen en bild till på släkten!

Av Maria - 7 december 2008 18:37

Här är några bilder från gårdagens lilla-julafton i Ström. Jätte god mat, så klart när det är Classe som kockar, och roligt att träffas! Men "barnen" börjar ju bli stora nu! Som tur kom Tomten förbi, precis när Maja hade gått på kiosken, typiskt! Men alla "barn" fick klappar, ja även vi vuxna. Här får min svägerska ett liter rött paket...Nyfiken? Ja, det kommer mera...

Av Maria - 5 december 2008 17:43

Så här frostigt och fint var det idag när jag kom hem. Hela huset var inlindat i frost, ja hela byn! Det var som i ett julkort, hade inte blivit förvånad om jag sett en liten Tomte bland träden. Ha nu en riktigt skön helg, själv ska vi till Strömsund i morgon och lilla julafton hos Classe. Ska bli så kul att träffa alla! Alldeles för sällan... Frostiga hälsningar / Maria

Av Maria - 4 december 2008 15:13

Visst blev det fint! Ibland måste man lyxa till det i vardagen...Ikväll ska jag på nostalgi-party, nåja, det lät väl lite väl glamouröst! Jag ska på Super10-party! Minns ni sprutflaskan med det helt otrooliga Super 10!? Alla husmödrar sprutade runt i sina hem och VIPS så var där skinande rent! NU vet jag att mina barn skrattar och minns, hoppas ni inte tog skada?!

Men jag tyckte det var jättebra! Få se vad jag tycker idag, nu finns det ju så mycket mer att välja på...Ha en trevlig kväll! / Maria

Ovido - Quiz & Flashcards