M som i Maria

Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 20 december 2008 14:59

såg ut så här! ÅH kolla alla paket...ojojoj. NU har vi tagit in årets så får den tina, och den ser minst lika fin ut! Kanske finare? Idag har jag lagt in sillen, gjort Jansson, kokat senap och slutligen gjorde jag ischoklad och pyntat lite till, nu måste det vara det sista! Avslutar med en bild från ifjol på Vilma, snacka om att de växer de små liven! Glögg på er i stugorna. M

Av Maria - 18 december 2008 21:08

Måste bara visa en bild på Vilma. Hon hade klätt på (ut?) sig själv och hämtade hunden, sa åt mamma; Öppla dörren! Tro var hon var på väg? Till Mormor kanske??? Gullig eller hur? / M

Av Maria - 18 december 2008 18:01

Kolla in vilken julklapp jag fick av min elev! Helt otrooligt! Alldeles för mycket, men jag eller vi, blev jätteglada! Orvar hade ju några små fina rackare där som han gillar...Det var ju en blandad kompott, med bara BRAHA-grejor! Allt från isskrapa till Whisky! NU är det bara en dag kvar sen "Lackar det mot Jul" Nu kom jag på; varför lackar det? Är det lacken på julklappen? Men vi kan ju "lacka" ur också? Inte lika trevligt... kan ni det där? nåväl...God kväll i stugorna! M

Av Maria - 17 december 2008 20:59

Vilken vardagslyx! Efter att slagit in de sista julklapparna så lyxar jag till det med Chrismas Tea och en chokladbit...NU känns det som Julen står för dörren! Kopp på Er!/M

Av Maria - 16 december 2008 19:18

OM det är någon som missat,möjligtvis ni som inte läser ÖP. Förra veckan gjorde de ett reportage om att ROT-avdraget skulle införas. Orvar kom med på bild. (denna) I lördags åkte maken in till bynför att köpa tidningen, kanske skulle han vara där...men kom hem och sa att JAG var i tidningen! Då ser jag en annons om Öppet i City, och vem var inte själva Frontaren, jo jag och Cattis!!! Snacka om att de har surrat på jobbet om det här! Här kommer hon, Handogs ansikte utåt... Åh, hur mycket har familjen betalat för att synas så här mycket? Massor, säger jag, det kostar att ligga på topp! Ha en bra kväll hälsar LinsLusM med make

Av Maria - 15 december 2008 22:19

Våra fina stjärngossar och Lucia, kul! Ja här i byn är inte gubbarna blyga...nåväl, kanske ibland! Ikväll har jag skrivit klart alla julkort, det är så mysigt! Jag och Katten har suttit uppe och "julat" lite, Hunden och Husse gick upp och snarkade...det lät så. Var på stan en sväng ikväll, men redan börjar folk att springa som galningar! Håller med dig Gunilla, att julklappshetsen är igång, och den är inte såå kul! En Kärring (ursäkta mig) men hon hade de vassaste armbågarna jag känt på länge...skulle prompt förbi mig på bokhandeln...Ja gå du sa jag, du VERKAR ha så bråttom! En sur blick fick jag tillbaka? Var tog den där mysiga julstämningen vägen, ett Tack kanske hon hade kunnat kosta på sig men inte...Nej nu lämnar vi henne.

Tänd ljus och drick glögg så blir vi alla goa och glada! kramar M


Av Maria - 14 december 2008 09:34

är inget Luciatåg! Men här i Handog har vi det mesta, t.o.m Stjärngossar. En snabb vila innan det bar iväg, men sen blev det fart på dom. Jag hoppas och tror att de som fick njuta av detta lussetåg blev mycket överraskade och glada. 10 dagar till jul idag! Trevlig söndag! M

Av Maria - 13 december 2008 13:36

Morgonen började med att jag fick kaffe på säng av en skönsjungande LusseLelle, i pannband och kallingar! Mycket trevlig, ha ha , ingen bild på det! Här bakar däremot föremålet, "krusa", som han älskar. När karlar bakar så behövs det lite mer attiraljer, som öl och en Wirre...nåväl! Spelar ingen roll, gott blir det! Trevlig Lucia på er alla. Själv ska jag träna på Luciasången, vi ska bort i Granngårn och lussa ikväll! / M

Ovido - Quiz & Flashcards