M som i Maria

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Utmanad!

Av Maria - 18 november 2008 19:33

Min dotter Emelie har ju utamanat mig, så jag måste ju ställa upp! Det är ju så svårt sånt här... men men nu kommer det:

1. Jag är en vanlig "tjej" i mitten av livet, förhoppningsvis. Har en underbar familj med tre toppenungar, ett underbart barnbarn och en gullig bonuspojke. En go gubbe, en härlig hund, samt en tjyvaktig katt!

2. Har ett bra jobb som ger mig mycket, jobbar med en synskadad tjej som är hur härlig som helst, trots sitt handikapp. Jag lär mig något nytt varje dag, och just nu pluggar jag också! Lite mycket med jobb och plugg, men det funkar.

3. Gillar att hålla-igång med jogging, promenader eller body-pump. Vill gärna svettas! Får lite ångest om jag inte rört mig på några dagar... Ett måste alltså! På gott och ont...

4. Mitt hem är min borg, sa någon klok rackare, och jag kan bara hålla med. Gillar mitt hem och vill pyssla hemma, önskar jag kunde fixa ännu mera, men allt kostar. Gillar att baka fast tiden räcker inte till ibland.

5. Är lite farttokig! Ja, när jag får låna "hojen" av gubben så är det så otroligt skönt att bara vrida på gasen och fara iväg! Kör säkert inte fort i vana hojåkares ögon men jag är aldrig rädd, utan älskar "vridet", och det finns vrid i en HD.

6. Älskar människor och att träffa nya och gamla bekanta! Gillar fester  och bra musik. Är ofta uppe och "hoppar" om musiken är den rätta! För sällan bara...

7. Eftersom Emelie har utmanat mig och kallar sig själv julnörd, och även mig så är det bara att hålla med. NU är det nära, trivs när jag får plocka fram alla tomtar, änglar och tända alla ljus! Snart ska jag plocka fram mina julskivor som går i-ett från 1:a Advent, tänk julmys med julmusik. glögg och slå in paket! Urmysigt! Sen Ett Päron Till Farsa Firar Jul, min julfilm! Ser den varje år och skrattar lika mycket!!! Crazy, ja jag vet!

NU utmanar jag: Eva D, Anna-Karin, AG, Mamma, Marina, Johanna och Marie A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 augusti 2013 16:59

Jag fick biljett till Ljungarocken av mina barn och barnbarn och det var en toppenpresent! TACK igen! Vilken fredagkväll i lilla LJungaverk, 4 000 personer kom såg och upplevde en musikfestival utan dess like! Glada positiva människor överallt, hårt ...

Av Maria - 7 augusti 2013 13:15

I sommar återvände vi till vårt älskade Skottland! Vilket land, har ni inte varit där så har ni missat något, jag lovar!!! Här kommer veckan i bilder och lite text. Första tre nätterna bodde vi i en underbar liten by som heter Pitlochry. Bästa boen...

Av Maria - 7 augusti 2013 12:57

Jag säger som de gamla indianerna ; Long time, no see! Men efter några funderingar så bestämde jag mig att blogga lite...hoppas ni hänger med! Jag börjar med lite sommarbilder, Midsommar i Byn...lika trevlig som de människor som bor här!   ...

Av Maria - 15 december 2012 07:41

Som ni förstår har det hänt nåt! Datorn har kraschat så jag återkommer när jag har en ny. Svårt att blogga från min IPhone som jag gör nu. Alla foton mm är borta! Vi ska försöka få hjälp med hårddisken... Nu vet ni! På återseende! M...

Av Maria - 12 november 2012 18:25

Så fort vi pratar om sommaren som var...så känns det så länge sedan och att den var så dålig. Det var den, men det fanns kvällar som var härliga, inte många men några! Fick några bildminnen från en kväll i sommar av Örjans dotter, Malin. Titta vad...

Ovido - Quiz & Flashcards