M som i Maria

Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 16 april 2009 14:38

å så lite på mig igen då!!! Ni får stå ut med det...

Av Maria - 16 april 2009 08:53

Ni som känner mig vet att jag är lite svag för döskallar, eller som Vilma säger Mormor och dösallad"...Kolla in dojorna! VILL HA! Det står ju Maria på dem eller hur????

Ledig idag, så skönt! Ska ut och gå en sväng så kanske det blir några bilder från ett "vårigt" Handog.


Av Maria - 14 april 2009 16:56

Titta, årets första Tussilago! Då är det vår, eller hur?

Måste sätta in en bild på en urgullig stövarvalp från Strömsund också!

Hur söt som helst, tänkte smuggla med den hem, men ägaren hade ögonen med sig...


Av Maria - 12 april 2009 18:21

Försten ner på isen var Classe, klockan 6.30 Orvar for ner en timme senare.

När jag och Timo skulle gå på vår sedvanliga morgonrutt så hade självaste PÅSKTUPPEN varit här!!! JO, det är sant! Utanför husknuten stod ett rosa paket med vackert påskris och 5 st jättefina målade påskägg i svart (såklart) och vitt!!!! Den tuppen vet var han ska "värpa"! TACK!!!!

Mycket snyggt, passar utmärkt till oss som älskar svart/vitt...så är det ju så tufft!

Det blev en 12-timmars nere på isen, mycket sol, men blåst, lunch i båthuset och kaffekokning,något som Classe höll på med i ca 2 timmar!!!! Det blåste liksom...

Baren stängde halv sju, jag menar ju båthuset! Då var det rödkindade, möra fiskare (kaffekokare) som gjorde kväll!

Av Maria - 12 april 2009 18:14

Började lite svagt grå..men kolla vilket väder det blev fram på dagen! När Classe kom hade vi varit på isen i flera timmar och fiskat. Orvar fick 4 harrar och till och med jag, storfiskarn´själv, tog och blötte en krok! Vad händer? JO jag fick en harr, större än Orvars fiskar!!!

Vilken start på påskhelgen!

det kommer mera...

Av Maria - 10 april 2009 10:45

Ha nu en riktigt trevlig helg med massor av god mat och dryck! Idag skulle vi ut på isen men vädret är inte såå kul! Få se vad vi hittar på.

Classe (Orvars bror) kommer framöver dagen...

Men i morgon då ska det bli SOL och då är det isen som gäller! SE upp all harr!!!

Kram på er! Hoppas Påsktuppen hittar igen er imorgon!

Av Maria - 9 april 2009 07:08

önskar jag alla! Idag har jag fullt upp, kvasten är vaxad, katta är borstad...NU är det bara att koka kaffe och ge sig iväg! Vi syns ikväll...ni andra: Sköt om er!

Nu fär ma!


Av Maria - 7 april 2009 20:10

Då kommer frågorna, vad ska vi äta??? Ägg, ett måste likaså sill...

Lax och en rostbiff är klar. Men jag vill ha nåt annat/nåt mer/nåt nytt!!!

Har ni några förslag? Hittade en gammal klassiker, Ansjovisrulle, det var länge sen. Men gott! Kanske, vi får se...

Ska försöka få in receptet på den. Ha en bra tisdagkväll! M

ps det blev bara en bild, receptet finns på Tasteline!

Ovido - Quiz & Flashcards