M som i Maria

Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 16 februari 2009 19:05

I lördags gjorde jag den här goa maten, Indonesisk nasigoreng...Om ni tittar på"Halv åtta hos mig" så lagade Ardy Stüwer det här. Jättesmaskigt! Ni får även receptet så det är bara att handla och laga. Lycka till!

ps Gott i kylan, som håller i sig och oss! M


http://recept.nu/1.285139/ardy_struwer/varmratter/kyckling_fagel/nasi_goreng_nostalgia

Av Maria - 14 februari 2009 18:53

började med att jag gjorde fika till gubben, på säng! Kaffe,macka och paket. Själv fick jag en brudorkidé, äntligen, har önskat en länge, de är så fina! Hoppas den överlever hos oss bara...

Bakade en Hjärtkaka till fikat, Vilma kom med paket till mormor. Fick en webkamera, toppen!!! NU kan vi ha kontakt när de flyttar, jättebra! Känns lite bättre nu, redan! Sen fikade vi! En mysig dag för alla! Kram M

Av Maria - 13 februari 2009 16:18

från mig! Kramar i massor på Alla Hjärtans Dag!

Ring det där samtalet som du länge tänkt...

Ge någon en kram, det värmer alltid!

Sköt om dig själv!

M


Av Maria - 12 februari 2009 18:17

Imorse när jag stod och väntade på bussen så kunde jag se två av "Skogens konungar" vara på promenad på andra sidan älven...i stilla mak. Klev på bussen och hann bara åka 5 min så fick den tvärstanna! JO en älg till över vägen och två stora exemplar står på sidan och väntar. Väl hemma på em så går jag och Timo vår 1-timmes runda och då kom det två älgar till!!! 7 älgar på en och samma dag, vad säger ni om det? ÅH ingen kamera...ja jag vet, osmart! Älgen är ju Jämtlands landskapsdjur och jag förstår verkligen anledningen!

Här kommer en bild i alla fall, lånad av Orvar och två äkta Handogsälgar!

Trevlig kvÄlg på er! M

Av Maria - 10 februari 2009 19:15

men ibland är det inte så himla lätt! Mitt älskade barnbarn Vilma ska flytta till Kiruna! Inte ensam. givetvis med mamma och pappa men ändå...

Jonas har fått ett kanonjobb där och jag är jätte glad för deras skull, men jag kommer att sakna henne så otrooligt mycket! Alla våra mysdagar när vi är för oss själva...Det finns flyg och tåg...ja men hur långt bort är det inte!!! Jag vet ju hur ofta farmor har kunnat komma på besök. 

ÅH vad det känns trist. Jag känner mig alldeles tom invärtes...

Lillgumman, hon betyder så otroligt mycket för mig! Sen kommer det ju en liten till i april...NÄ idag var det inga glada blogg-inlägg, jag avslutar med en "frusen ros", en bild av mig idag!

Av Maria - 8 februari 2009 12:20

i massor! Bilderna får berätta....


Av Maria - 7 februari 2009 09:41

blev jag av Malin. Jag skulle gå in i Min dator, 6:e mappen, 6:e kortet...

Det blev det här på Cattis och Jonas, hemma Frösön. En vanlig lördag med lite fika.

NU utmanar jag Yvonne, Cattis, Emelie, Gunilla och Pia, att göra lika!

Lycka till! M


Av Maria - 6 februari 2009 18:09

Idag har jag ännu en gång ätit "byxad abborre" på hårdmacka! Sen kom fiskar´n hem, byxade mer...Vi fick även besök av DiakonProspecten Svägerska Gunilla! Några gudsord behöver man när man är hemma och "sjukskriven". Hon hade med sig dotra, Mathilda. Jättekul! Orvar hade kurs i "byxning", sen fikade vi semlor! Mums!

Middag ikväll? Gissa? Ja abborre,potatis och gräslökssås... / M

Ovido - Quiz & Flashcards