M som i Maria

Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 5 februari 2009 19:27

Vad sägs om sopplunch med mina vattengympa-tjejer! En av dem bjöd hem oss idag, på en underbart god sopp-lunch med tillbehör...mums!

Med såna här vänner har jag aldrig tråkigt eller känner mig ensam, inte dumt att vara lite "sjukskriven" ibland. Men på måndag ska jag börja jobba, lite försiktigt!

Tack för idag! Mycket skratt och många historier fick vi, plus allt det goda. Till kaffet en toppengod chokladkaka med vispgrädde...oj oj!

Dax att börja med vattengympan snart, bara jag blir ok i handen. / M

Av Maria - 4 februari 2009 12:28

så jag "lånar" brasan från vår granne. Mysigt, eller hur! En av mina drömmar är just att ha en egen eldplats, öppen spis eller kamin...Men vi har ju en trasig skorsten och pipa.

Idag har jag tagit bort gipset och tagit stygnen. Lite ont men ingen fara...blir ju alltid svimfärdig när de ska "pilla" på mig.

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund, gubben for iväg och fiskade. Hoppas på abborre, igen!

Sköt om er i stugorna! Kram M

Av Maria - 2 februari 2009 18:07

Måste bara tacka alla mina goda vänner och grannar här i byn! De har kommit in med blommor, böcker, krukväxter och jättegott te! Bara för att se hur det är med "lilla-jag" och gipshanden! Ett till boktips! Fick Mia&Klaras skämtbok, de som är på tv:n på söndagkväll!!! Helt galna och fräcka så de förslår...Ha ha ha! Inte en helt rumsren bok, alltså helt i min smak!

Läs och skratta...

Tack alla vänner, vilka varma hjärtan ni bybor har!

Kram M

Av Maria - 1 februari 2009 08:56

Äntligen kom hon och hälsade på, vår lilla solstråle. Mormor hade köpt model-lera så nu skulle det "bakas"! Petter var inte så sugen, men vi andra!

Orvar gjorde en gris och jag gjorde två snögubbar och en ros! Vilma helnöjd! Sen åt vi fiskmiddag; byxad abborre, stekt regnbåge och röding! MUMS! med pressad potatis och romsås...

Idag blir det myspys, -24 grader! / M

Ovido - Quiz & Flashcards