M som i Maria

Alla inlägg under oktober 2008

Av Maria - 13 oktober 2008 17:00

att börja längta till Advent och Jul? Varför? Hösten är ju fortfarande här, fina färger men de börjar avta... Jag längtar ändå! Knäpp som jag är. Med posten idag så fick vi en avi från ett sk postorderföretag, och just den här stjärnan vill jag ha. Enkel att sätta upp, man behöver inte rigga upp stolar på soffor etc. Inte klättra och hänga i gardinstänger med en arm medan man försöker i vild panik fästa den där kroken ovanför fönsterlisten...ja ni vet? Men nu har någon smart person, antagligen nån som ramlat ner (!) kommit på dessa fantastiska adventstjärnor. Man packar upp dem, ställer de fint i fönstret och tänder dem! Voilá - varde ljus!!!

Jag har redan beställt en och det kan bli fler. Måste ju tänka sig för nu när man har blivit så gammal så man är mormor och allt! Ha ha ha!

Av Maria - 11 oktober 2008 18:10

Här kommer bilder från Vilmas kalas. Hon hade på sig "kalas-klänning" och värsta kalasbyxorna. Massor av paket, precis som vi anade. Hon fick påslakan, kjol, pyjamas, rallybil, böcker, docksäng, "kulbana", vinterskor, byxor med två tröjor, TRUMSET (!), innebandyset (mini),kaffeservis, dvd-film bla med Telububbies, och en mini DVD med skärm att ha i bilen av morfar. Kanongrejor! Vi fick jättegod lunch, en pastasallad med kyckling i "Taco-stil", sen bullade Cattis upp med kakor, bullar och TVÅ olika tårtor! NU behöver vi inte äta på ett tag. Tack Vilma, Jonas och Cattis för en trevlig dag! Kramar Mormor Maria

ps har säker glömt något!

Av Maria - 10 oktober 2008 17:21

I väntan på att barnen kommer så gör jag "höst" på bron. Ljung och ljus, det blir bra dé. Gubben for på älgjakt, hoppas det blir något. Han har inte fått skjuta på flera år så kanske kanske... Vi ska på 2års kalas i morgon till Vilma! Det ska bli så kul! Hon har hjälpt mamma att baka sen vill hon ha massor av paket, det tror jag löser sig! Om jag känner oss rätt. Moster Emelie och Tomas, Morbror Micke och Johanna brukar vara duktiga på att fixa många paket. Ha det skönt i helgen! Kram M

Av Maria - 9 oktober 2008 20:01

I helgen fick jag det här ljuset av min son Micke, och det är verkligen ett ljus i mörkret! Så här står det:

Mamma

Du är där när jag behöver dig, du glömmer dina egna bekymmer. Du är min tillflykt och klippa, med dig känner jag mig trygg. Kanske borde jag berätta för dig oftare hur mycket jag uppskattar dig, men du är den jag älskar. Du är ljuset i mitt liv.

Ni förstår att tårarna kom, det gör de nu också! Vilken underbar present och värmande. Tack underbara unge! Barn är det bästa man kan ha, jag älskar er alla tre. Kram på Er! Mamsen

Av Maria - 7 oktober 2008 20:18

I somras var vi till Skottland och ibland kan jag längta tillbaka dit. Så otroligt mysigt det var där, vacker natur (vi hade kanonväder)lummigt och bördigt med alla hedar, trevliga människor och god whisky (enl Maken). Vill tillbaka, nu! Men får hålla tillgodo med lite bilder. Det vita värdshuset ligger i Pitlochry, hur gullig by som helst, och sedan är det en vy från Slottet i Sterling. Men som sagt, Skottland ligger kvar, om inte det hänt nåt speciellt ikväll, så jag säger; Jag kommer tillbaka! Ha en skön tisdagkväll!M

ps Dif leder...aj aj ja!

Av Maria - 6 oktober 2008 17:24

På väg hem från Sundvall igår så åkte jag in till mågens pappa med familj.Hade tur och skulle få köpa potatis av dem. Men en anledning var ju också för att få se den här björnen som Johan,Tomas lillebror, sköt för två år , på första jaktdagen! Johan var då bara 15 år! Inte illa, eller hur? Nu står denna björn uppstoppad hemma hos familjen och jag fick ju som sagt träffa denna björn igår. Vilken bjässe! Johan har försäkrat mig tidigare om att han är definitivt DÖD men ändå...brrr!

Här får ni se den stolta skytten och även mig så klart som ska va me å "pisse på sylta" som jämtgubben min säger! ha ha ha

Av Maria - 5 oktober 2008 16:18

kan innebära mycket! Först blev jag klippt och färgad av min dotter Emelie, på hennes nya jobb-salong. Jättetrevligt. Efter det for vi hem och laddade för hockeyn, som tyvärr inte blev lika trevlig. Aj aj aj, nu spelar de inte så bra, för mycket slarv, Challe får nog ta ihop med dem lite. Men det var roligt att se Kenny Jönsson och vilken stor spelare det är, både fysiskt och psykist. En helylle grabb! Men kom igen Timrå, ta nya tag!

På kvällskröken, for vi på O`Learys i Timrå och kollade in Tomas band. Hur bra som helst! RockaBilly på hög nivå, och då menar jag inte ljudmässigt. Jag dansade mig svettig, vilket ös! Tomas, sång och gitarr, Kilen ståbas(hur fränt är inte det!) och Oscar på trummor. Vill ha mer av dem!!!

En mycket trevlig helg, synd att en helg är så kort! Kram och tack "ungar" för en trevlig helg! Mamma/Svärmor


Av Maria - 2 oktober 2008 19:53

Har varit till lillgumman idag en sväng. Hon var som vanligt på strålande humör.Surrade en massa, mycket om Bebisen som är i mammas mage. Tänk att jag ska bli mormor igen, fantastiskt! Jag som vill ha mer mormor-tid med Vilma, hur ska man hinna en till? Kanske man får det när man blir mormor för andra gången? Så skulle det vara! Sköt om er i stugorna! Maria

Ovido - Quiz & Flashcards