M som i Maria

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Kiruna och 30 års kalas!

Av Maria - 9 januari 2010 18:05

Nu är jag hemma efter några härliga dagar i Kiruna. Resan upp gick bra, vi var ganska utvilade när vi nådde Kiruna. Vilma var överlycklig över att vi kom. Hela dagen lekte vi och busade...Alva tyckte nog det var lite spännande med besök. Cattis 30 årsdag blev en hektisk dag, mest för henne! Vi tog en tur till Jukkasjärvi och ishotellet, men vi besökte bara Iskyrkan, helmysig. Sedan blev det en guidad tur runt Kiruna m.o Sedan kom "Gratulanter" i strömmar, vi fikade i olika omgångar! Cattis blev så uppvaktad, jättekul. Hon lagade en otrooligt god middag, och efter det var vi ganska nöjda, samtliga!

På em nästa dag så var det dax för hemfärd...inte lika kul! I Kiruna var tåget i tid, och bara -11, men sedan blev det - 30 och förseningar! Trist, vi satt på tåg ca 14 timmar...inte kul! Men men, vi har haft mysiga dagar i norr och super god mat! Tusen tack, fam Albertsson/Möller.

Nu längtar jag redan efter de sötaste barnbarn som finns!

ps Tomas blev Vilmas favvo, mer bilder finns säkert på Cattis blogg.

              

Min kamera har strulat igen! Men några bilder blev det i alla fall!

Sköt om er i kylan - M

  










 
 
FruNaggen

FruNaggen

10 januari 2010 08:38

Fina bilder..synd att din kamera krånglar, jag vill se måååånga bilder. Tack för tipset i min blogg...men funkar det??? ÄH, man blir väl frisk nån gång.....HáDé.

http://ysven.bloggplatsen .se

 
faster G

faster G

10 januari 2010 18:33

Välkommen hem till Jämtland! I morgon beger jag mig till Härnösand för en veckas plugg.

Sköt om Er...låter fint det där med vårvinter och Mjärta. Jag känner i mitt hjärta att...
Kram från G & co.

http://grindelunda.blogspot.com

 
Ingen bild

Catarina

11 januari 2010 11:06

Trist att din kamera tjorvar!! Fina bilder i iskyrkan iaf. Jonas ser hyffsat less ut på bilden ;) Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 augusti 2013 16:59

Jag fick biljett till Ljungarocken av mina barn och barnbarn och det var en toppenpresent! TACK igen! Vilken fredagkväll i lilla LJungaverk, 4 000 personer kom såg och upplevde en musikfestival utan dess like! Glada positiva människor överallt, hårt ...

Av Maria - 7 augusti 2013 13:15

I sommar återvände vi till vårt älskade Skottland! Vilket land, har ni inte varit där så har ni missat något, jag lovar!!! Här kommer veckan i bilder och lite text. Första tre nätterna bodde vi i en underbar liten by som heter Pitlochry. Bästa boen...

Av Maria - 7 augusti 2013 12:57

Jag säger som de gamla indianerna ; Long time, no see! Men efter några funderingar så bestämde jag mig att blogga lite...hoppas ni hänger med! Jag börjar med lite sommarbilder, Midsommar i Byn...lika trevlig som de människor som bor här!   ...

Av Maria - 15 december 2012 07:41

Som ni förstår har det hänt nåt! Datorn har kraschat så jag återkommer när jag har en ny. Svårt att blogga från min IPhone som jag gör nu. Alla foton mm är borta! Vi ska försöka få hjälp med hårddisken... Nu vet ni! På återseende! M...

Av Maria - 12 november 2012 18:25

Så fort vi pratar om sommaren som var...så känns det så länge sedan och att den var så dålig. Det var den, men det fanns kvällar som var härliga, inte många men några! Fick några bildminnen från en kväll i sommar av Örjans dotter, Malin. Titta vad...

Ovido - Quiz & Flashcards