M som i Maria

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 15 november 2009 15:01

Timrå-spelare som håller vad de lovat!   Vad ska vi äta?   Har vi haft. Vi har hunnit med mycket, först Takidas konsert i Sundsvall, som var helt otroligt bra! Vilket ös!

Innan var vi in på en pub, och fick syn på två Timrå-spelare, så de blev fotade och lovade vinst, igår, och det är rejäla grabbar som håller vad de lovat! De vann! Efter konserten var vi på efterfest!

På lördagkväll var vi på klubben, åt en god middag och surrade bort några timmar. Trevligt!

             

Nu är det uppladdning för en ny arbetsvecka! Min enda fråga; VAR ÄR SNÖN???

Av Maria - 12 november 2009 18:55

Veckan har gått i tusen knyck...men nu är det torsdag och jag är ledig imorgon! Vi far mot Sundsvall och konsert med Takida! Kan det blir bättre? Vi ska gå med Eva och Erik, det är alltid så kul att vara med dem. Vi äter/dricker  lite gott, och sen blir det Rock´n Roll Tralla la la...

Orvar har köpt en GPS, så nu är han djupt försjunken i teknik medmera...verkar lite kul! Jag ska går runt byn nu, så får han se var Käringa är...tro om det är för hunden han köpt den, eller för mig??? Skrattande

Hmmm....det där måste jag kolla upp! Sköt om er! Kram M  

Av Maria - 8 november 2009 19:28

Å jag är på dåligt humör! Därför hade jag inte ens lust att skriva här i Bloggen...känns som man ska vara så positiv jämt. Men idag är jag inte det! Olika anledningar...känns inte så kul att skriva om det. Jag tog mig i kragen och for in på stan, i alla fall, och tittade på Julsaker! Ja, redan?! Åhléns har packat upp och Ixo har julat till det...bara att börja. Jag for och tränade i stället, jätteskönt!

Ännu en helg har gått, jag har lagat mat och bakat, har fikavecka på jobbet, men inga bilder blev tagna. Jag gjorde en supergod Kycklinglasagne igår, recept kommer. Nej nu har jag skrivit av mig lite surheter...Ha en bra vecka! M   Grattis alla pappor! Hoppas ni fick en ny slips idag...ha ha ha!

Av Maria - 6 november 2009 19:21

Riktigt skitväder ute, men inne är det mysigt! Tacos till middag, mums och nu mys med ljus! Sköt om er!

   Trevlig helg! M

Av Maria - 4 november 2009 14:10

Amelia Jul-tidningen! Nu känner jag att det börjar nalkas ljuva jultid! Jag är ju en riktig jul älskare...Förkylningen har släppt så imorgon är det jobb igen, skönt! NU ska jag mysa med tidningen. Sköt om er! M

ps gå in på Cattis blogg och kolla Alvas första "kryp"! Urgullig!

Lösen? ja hör av er...  

Av Maria - 2 november 2009 18:05

eller vanlig förkylning (hoppas)? Nåt skrutt har jag...men det blev en dag i soffan med film och te! Vädret gjorde valet lätt...är inne och mys! Trist att vara sjuk, men ibland säger kroppen ifrån. Jag har läst en massa kokböcker, så nu vill jag baka...blir nog bak mot helgen! Se upp för Grishostan! Kram M  

Av Maria - 1 november 2009 16:24

Mer god mat! Började med att jag låg mest hela dagen, däckad. Vet inte om det är en släng av "flunsan"...inte helt ok än! Men vi var bjudna på middag hos goda grannar, och han är en mästerkock, så jag stoppade i mig mera Alvedon och vi gick iväg. Där hade hans fru dukat så läckert, som ni ser. Tunnbrödrulle med lax i förrätt, och en underbart god Älgskavsgryta med hemgjord "pärmos" till...vi åt som vi inte sett mat förut. I efterrätt äppelbitar med kanel på yoghurt med honung. Ingen nöd har det direkt gått på oss denna helg! NU hoppas jag halsont går över så jag kan jogga lite...  Det kom en liten "fuling" och spökade för oss också! Han var så läcker så jag tog en bild!

o     

Tack för mycket god mat och trevligt sällskap! 

Av Maria - 1 november 2009 16:17

har jag ätit. Hos Micke och Johanna fick jag supergod middag. Som förrätt: Tunnbrödkorg med räkröra och till varmrätt:  Kotlettrad med klyftpotatis och bearnaisessås...mums! Hugo var på ett strålande humör, kom med hela nya sängen och visade mig. Mycket stolt, det är faktiskt krokodiler på den!

Väl hemma på fredagkvällen fick jag harsadel med råstekta potatisar, första gången jag äter hare. Mycket gott!

NU får gubben jaga lite mer...det är ju inte mycket kött på en hare!         

Ovido - Quiz & Flashcards