M som i Maria

Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 10 augusti 2009 09:22

Helt underbart. Jag har solat och solat, trots gips! Då måste man ha "smarriga" efterrätter med bär och glass, mums! Ändå känns det att det går mot höst, mörka mysiga kvällar. Det var nog sommarens sista varma helg...tur att den kom i alla fall!

Nu är det snart skolstart och sen är det full fart...

Av Maria - 8 augusti 2009 09:22

har jag med min gipsade hand. Men en morgonpromenad kan jag ta... Vilmas pappa är ju suverän med sin kamera så här kommer några smakprov, på både Vilma och Alva! Mormors Gullungar!!!

Solen skiner även idag, redan tropiskt varmt! Härligt, jag trivs. Mamma är här och "sköter om "mig eftersom O är på Fröjdholmen hela helgen. Idag blir det nog bryggan igen...Sköt om er!

Av Maria - 6 augusti 2009 07:13

Jag "yrade" bara en kväll och då var det Takida som spelade. Jag och Eva fick ju lite special, Tack Robban! En jättetrevlig kväll med hela gänget, deras tjejer och "Crew"! En toppenspelning med lite nya låtar som låter kanon, och gamla godingar där publiken sjunger med! Måste kännas otroligt och stort för dessa härliga killar från Ånge med omnejd. De är stora nu, verkligen, och det har de förtjänat! Sen när "Curly Sue" börjar rulla så kommer tåren och ståpälsen...OM jag känner så, som minns denna lilla söta Sussi och ser henne som den vackra tjejen hon är idag, hur känns det då för mamma Eva och självaste Sussi? Jo, så klart att det känns! 

En härlig kväll, med ett härligt band och Robban med den fantastiska rösten!!! Rock´n roll!

Av Maria - 5 augusti 2009 09:25

Vi har ju en liten hönsförening, och nu har vi haft möte, denna gång i Mesholken (Storhögen). Vi blev bjudna på mycket god mat, förrätt i äggets tecken och en mustig gryta som varmrätt! Mumsigt värre!

Även en fantastisk utsikt, trots regn! Våra höns mår bra, och tuppen sköter om dem så gott han hinner och kan. Hela hönsbeståndet bor på Storhögen och jag tror det är Jämtlands (kanske Norrlands) bäst skötta Hönseri!

De tre herrarna som är hönskötare är så mån om dem, de kokar extra pasta till dem, och pratar och pysslar om dem på  alla vis! Ägg får vi, så de trivs nog! Bild på hönsen kommer...

Av Maria - 1 augusti 2009 22:08

Vi for upp till jaktstugan, lite målning...Dagen därpå for vi till Hällingsåfallet, skithäftigt! Sen vidare in mot Norge, och ut i Valsjöbyn (Sveríge igen). Lämplig tur!

Ovido - Quiz & Flashcards